י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הואשם ב"טעויות"

ראש מערכת הגיוס של פוטין נמצא מת ב"נסיבות חשודות"

קצין בכיר, רומן מאליק, נמצא מת בנסיבות לא ברורות לאחר התקפות רבות על משרדי גיוס ברחבי רוסיה. גופתו התגלתה ליד גדר ביתו בכפר באזור פרימורסקי. לא פחות מ-70 משרדים נפגעו מבקבוקי תבערה כשהכעס ברוסיה גובר על הגיוס. בחודשים האחרונים בכירים רבים נמצאו מתים ברוסיה, כולל כאלה הנחשבים מקורבים לפוטין

ראש מערכת הגיוס של פוטין נמצא מת ב"נסיבות חשודות"
רומן מאליק צילום: המחוז העירוני של פרימורסקי

ראש תחום הגיוס של ולדימיר פוטין באוקראינה נמצא מת בנסיבות "חשודות". סא"ל רומן מאליק, בן 49, התגלה ליד גדר בביתו בכפר במחוז פרימורסקי ברוסיה. מספר דיווחים טענו שהוא מת מתלייה. המשטרה הרוסית פתחה בחקירת רצח אך לא שללה שהוא תלה את עצמו, כך דווחו כלי תקשורת מקומיים.

מותו מגיע לאחר מבול של התקפות על משרדי גיוס ברחבי רוסיה. לא פחות מ-70 משרדים נפגעו מבקבוקי תבערה כשהכעס ברוסיה גובר על הגיוס. הזעם גובר על פקידי גיוס המגייסים בכפייה גברים עם הכשרה מועטה או ללא הכשרה כלל, תוך הפרה של החוק. בחודשים האחרונים בכירים רבים נמצאו מתים ברוסיה, כולל כאלה הנחשבים מקורבים לפוטין.

מאליק היה נשוי ואב לשניים, מבוגרי מלחמת רוסיה בצ'צ'ניה. חברים ובני משפחה הכחישו בתוקף שהוא התאבד. הוא היה אחראי על הגיוס במחוז פרטיזן והסביבה באזור פרימורסקי. מאליק תואר על ידי חברים כ"אדם חזק ואמיץ" ש"לא נשבר תחת משקלם של אירועים צבאיים קשים ואובדות גדולות" בצ'צ'ניה. מוקדם יותר החודש, באזור חברובסק השכן, יורי לייקו, בן 41, פקיד גיוס צבאי, הודח על רקע המהומות על ההתגייסות הכפויה של גברים מקומיים.

הוא הואשם ב"טעויות" בגיוס מטורף של אלפי חיילי מילואים באזור חברובסק העצום, שמחציתם נמצאו "בלתי כשירים לשירות". המושל מיכאיל דגטיאריוב אמר "כמה אלפים מבני ארצנו קיבלו זימונים והגיעו למשרדי הרישום והגיוס הצבאיים. מחציתם חזרו הביתה כי הם לא עומדים בקריטריוני הגיוס לשירות צבאי, לכן יורי לאיקו הודח".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין מוות מסתורי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד