י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
אצבע מאשימה לטהרן

תוצרת איראן: מתקפת מל"טים אכזרית של רוסיה על קייב

הבירה קייב הותקפה עם מל"טים איראניים מסוג "קמיקאזה". תשתית קריטית נפגעה באזורי קייב, דנייפרו וסומי, עם הפסקת חשמל במאות כפרים, כך מסרה הממשלה האוקראינית. לפחות שמונה הרוגים ביניהם אישה בהריון

תוצרת איראן: מתקפת מל"טים אכזרית של רוסיה על קייב
מל"טים איראניים צילום: Iran international

לפחות שמונה בני אדם נהרגו, ארבעה בקייב וארבעה בסומי בעקבות מתקפת מל"טים איראניים הבוקר (שני). המתקפה האכזרית החלה בסביבות השעה 06:30 בבוקר שעון מקומי, במסגרתה 28 מל"טים תקפו את הבירה אך רק חמישה פגעו במטרות, כך לדברי ראש העיר, ויטלי קליצ'קו.

העיר סבלה מרעש חזק בעקבות הירי כאשר סוללות נ"מ ניסו להפיל אותם. בין ארבעת ההרוגים בקייב הייתה אישה בהריון. גם משרדי חברת האנרגיה של אוקראינה נפגעו, המבנה היה כנראה היעד לתקיפה. ראש העיר קליצ'קו תיאר את התקיפות כ"רצח עם של העם האוקראיני", ואמר: "הרוסים רוצים אוקראינה ללא אוקראינים".

"האויב יכול לתקוף את הערים שלנו, אבל הוא לא יוכל לשבור אותנו", אמר הנשיא וולודימיר זלנסקי, שתיאר את ההתקפות כ"חרדה של האוכלוסייה האזרחית". למרות פנייתו של ראש העיר לאנשים לחפש מחסה, רחובות העיר היו רחוקים מלהיות שוממים. בין התקיפות, ניתן היה לראות הרבה אנשים מתעסקים בעניינים שלהם.

העוזר לנשיאות אוקראינה, מיכאילו פודוליאק, האשים את איראן כי היא "אחראית לרציחות של אוקראינים". כמה משרי החוץ של האיחוד האירופי, כולל אלה מצרפת וגרמניה, קוראים להטיל סנקציות חדשות נגד איראן על אספקת מל"טים לרוסיה.

ראש מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל, אמר כי הגוש יחקור את השתתפותה של טהראן בסכסוך. למרות העדויות ההולכות וגוברות לשימוש במל"טים איראניים, דובר משרד החוץ האיראני, נאסר קאנאני, התעקש כי ארצו אינה "צד במלחמה", והוסיף: "לא סיפקנו שום נשק במלחמה באוקראינה".

התקיפות הגיעו לאחר שנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הבטיח כי "לא יהיה צורך במתקפות מסיביות יותר" על אוקראינה. בין ההרוגים היו ויקטוריה, ובעלה בוהאן, שניהם בני 34, הם נמצאו מתים לאחר שבניין מגורים נפגע ברובע שבצ'נקיב המרכזי של העיר קייב, כך אמר פקיד אוקראיני. האישה הייתה בחודש השישי להריונה. בסרטונים ברשתות החברתיות נראו מל"טים איראניים טסים נמוך מעל העיר, ואז מתרסקים באדמה ומתפוצצים.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין קייב הרוגים ופצועים איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד