ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
הסירוב של נתניהו

התדרוך הביטחוני: עימות בין הליכוד ליש עתיד

ברקע סירוב ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, להגיע לתדרוך מדיני-ביטחוני בנושא הסכם הגבול הימי. במפלגת הליכוד האשימו כי לפיד מתנהל באופן לא דמוקרטי וכי מדובר התדרוך סרק. ביש עתיד הגיבו וטענו כי מדובר בהתנהלות חסר אחריות ומדובר בביזיון של כנסת ישראל 

התדרוך הביטחוני: עימות בין הליכוד ליש עתיד
בנימין נתניהו / יאיר לפיד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו סירב להגיע לפגישת התדרוך ביטחונית על הסכם הגבול הימי עם לבנון אצל ראש הממשלה יאיר לפיד, ודורש שההסכם יובא להצבעה ואישור הכנסת.

הדברים התפתחו בערב החג לעימות רשת בין המפלגות. במפלגת הליכוד צייצו: "מצד אחד לפיד מסרב להביא לאישור הכנסת את הסכם הכניעה שלו לנסראללה בטענה שהאופוזיציה לא מוצאת חן בעיניו, ומצד שני הוא מזמין את האופוזיציה לתדרוך סרק לאחר מעשה", בליכוד טענו כי "ההתנהלות של לפיד היא לא דמוקרטית. אנו עומדים על כך שההסכם יובא לאישור הכנסת". 

ביש עתיד הגיבו לדברים ותקפו בטוויטר: "מצד אחד יו"ר אופוזיציה חסר אחריות שמסרב לבוא לתדרוך ביטחוני-מדיני על ההסכם ההיסטורי שהוביל ראש הממשלה לפיד ותומכת בו כל מערכת הביטחון, ומצד שני כבר שנה שהוא ושותפיו מהאופוזיציה מחרימים ומבזים את כנסת ישראל ומסרבים להצביע לטובת אזרחי המדינה. אופוזיציה למדינה בראשות יו"ר אופוזיציה שדואג רק לעצמו".

לאחר אישור ההסכם בממשלה לפיד אמר שיזמן את כל ראשי מפלגות האופוזיציה על מנת להציג להם את ההסכם, ולא רק את נתניהו. "נעשה עם הכנסת את כל התהליך שצריך. משפטית עדיף לעלות להצבעה בכנסת אך זה לא מחייב. אני לא חושב שזה מקרי שיו"ר האופוזיציה נמנע מלהגיע לשר הביטחון לתדרוך", אמר אז לפיד. מלבד נתניהו אף אחד מראשי האופוזיציה לא זומן לתדרוך. 

ראש הממשלה, יאיר לפיד תקף בשבוע שעבר את הביקורת מצד מפלגות האופוזיציה, ואמר: "כשההסכם יונח בפני הציבור, כל אחד ואחת יוכלו לראות בעצמם איזה הישג היסטורי יש פה לישראל, ועד כמה התעמולה השקרית והרעילה שהופצה לגבי ההסכם הזה מנותקת לגמרי מהמציאות, נועדה רק לצרכים פוליטיים, ובעיקר נעשתה בידי אנשים שלא ראו את ההסכם ולא היה להם מושג מה יש בו ומה אין בו".

יש עתיד הליכוד בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד