כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
למעלה מ-50 שנה

השליח שפיקח על גידול אתרוגים הלך לעולמו בהושענא רבה

הרב שמואל רודל, שליח חב"ד במילאנו במשך למעלה מ-50 שנה שפיקח על גידול אתרוגים באזור קלבריה באיטליה, נפטר בהושענא רבה. לאחר נישואיו הרבי מחב"ד הורה לו לקבל את תפקיד השליח במילאנו שבאיטליה

השליח שפיקח על גידול אתרוגים הלך לעולמו בהושענא רבה
הרב שמואל רודל ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: הלך לעולמו הרב שמואל רודל, ששימש שליח חב"ד באיטליה למעלה מ-50 שנה, והותיר השפעה עמוקה על אינספור יהודים והיה אחראי על גידול אתרוגים במדינה. הוא נפטר בהושענא רבה בגיל 77.

הרב רודל נולד במונטריאול, קנדה להוריו הרב יוסף  ופייגה רודל, שנשלח על ידי האדמו"ר הקודם של חב"ד לעיר כדי להשפיע על יהודים.

המנוח למד בישיבת תומכי תמימים בכפר חב"ד אצל המשפיא המפורסם רבי שלמה חיים קסלמן. אישיותו התוססת ושמחתו ללימוד תורה התגלו במהירות כשלמד בישיבה המרכזית "תומכי תמימים ליובאוויטש" ב-770 בניו יורק, וכאיש צוות של מחנה גן ישראל בפארקסוויל, ניו יורק.

לאחר נישואיו הרבי מחב"ד הורה לו לקבל את תפקיד השליח במילאנו שבאיטליה. במקור לימד בבית הספר חב"ד, ולאחר מכן מונה לרב בית הכנסת "בית שלמה" ברובע פורטו רומנו ההיסטורי של מילאנו.

במשך קרוב ל-50 שנה, היווה הרב רודל השראה הן למקומיים והן לתיירים מכל הגילאים והרקעים. הוא העביר שיעורים על תורה וחסידות באיטלקית שוטפת ופרסם אותם באינטרנט במהלך מגפת הקורונה.

ידיעותיו וכישורי ההוראה שלו היו מיוחדים, הוא החל לתרגם ולפרסם ספרות יהודית יסודית באיטלקית, זו הייתה משימה שעודד אותו הרבי מחב"ד.

תפקיד נוסף שהופקד בידיו על ידי הרבי היה פיקוח על גידול ויצוא אתרוגים, יחד עם עמיתו השליח הרב משה לזר, הרב רודל בחר באתרוגים מאזור קלבריה, הרבי מחב"ד עצמו השתמש באתרוג מיבולם.

בחודשים האחרונים הוא סבל ממחלה לאחר שלקה בשבץ מוחי, הוא יובא למנוחות בארץ ישראל, יהי זכרו ברוך.

חב"ד מילאנו איטליה ברוך דיין האמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד