כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
המבצע השתבש

דרמה במלזיה: סוכנים בשירות המוסד חטפו איש חמאס

הרשויות במלזיה שחררו פלסטיני מעזה שהמוסד חטף. החטיפה התרחשה בסוף החודש שעבר, ולצורך כך המוסד נעזר במשתפי פעולה מלזים. לטענת התקשורת הערבית, המודיעין המלזי הצליח להגיע למקום החוטפים, לעצור אותם ולשחרר את הפעיל בתוך 24 שעות

דרמה במלזיה: סוכנים בשירות המוסד חטפו איש חמאס
אילוסטרציה צילום: unsplash

סוכנים בשירות המוסד הישראלי חטפו במלזיה שני פלסטינים תושבי עזה שלפי החשד משתייכים למערך הסייבר של ארגון חמאס. לפי דיווחים מקומיים, כדי לא להשאיר זכר למעורבותם, גייס המוסד סוכנים מקומיים כדי לסייע לו ללכוד את השניים.

לפי הדיווח, בפעולת חטיפה בלב קואלה לומפור, חטף הצוות את שתי מטרות פלסטיניות "בעלות ערך גבוה" מעט אחרי השעה 22:00 ב-28 בספטמבר, כאשר הצמד, שניהם מומחי תכנות מחשבים, עמדו להיכנס לרכבם שחנה ליד ג'לאן יאפ קוואן סנג, אחרי ארוחת ערב בקניון סמוך.

על פי דיווחים במלזיה, רכב לבן נסע אחריהם, ארבעה גברים יצאו, והלכו על הפלסטיני הראשון שישב במושב הנהג. הם הכו אותו בזמן שגררו אותו לרכב שהמתין להם, תוך שהם אומרים לו ש"הבוס שלהם רוצה לדבר איתו". הפלסטיני השני ניסה לסייע לחברו אך נאמר לו להתרחק.

כשהוא הבין כי זו עשויה להיות עבודה של סוכנים ישראלים, הוא רץ למלון סמוך כדי לבקש עזרה מאנשי הביטחון המוצבים במקום, כאשר הרכב המוביל נסע עם חברו בפנים. הפלסטיני השני הגיש תלונה בתחנת המשטרה דנג וואנגי כ-40 דקות לאחר החטיפה.

לטענת התקשורת המקומית, הפלסטיני החטוף ספג מכות בתוך הרכב. החוטפים שלו לקחו את הטלפון שלו ואילצו אותו לפתוח אותו. הוא שיקר להם שהטלפון שייך לחברו. החוטפים השליכו את הטלפון כשהם דוהרים, מחשש לגילוי.

כשהוא כבול ומכוסה, הוא הובא לחדר בבקתה בפינה שקטה של ​​המחוז, שם קשרו אותו החוטפים - שזוהו כמלזים - לכיסא. על פי הדיווח, נערכה שיחת וידאו שכעל הקו היו שני גברים, ככל הנראה ישראלים, ששורת הפתיחה כלפיו הייתה: "אתה יודע למה אתה כאן".

"יתכן שהפעילים שביצעו את החטיפה היו בתקשורת לקויה עם המפעילים הישראלים שלהם וכמה מלזים אחרים שהמתינו בבקתה כי הם התלבטו ונתנו לפלסטיני השני לברוח", אמר לתקשורת המקומית מקור בעל ידע על המקרה.

הם גם לא הצליחו לכסות את פניהם, מעשה יסודי בכל פעולה חשאית. מספר הלוחית על הרכב ששימש בפעולה נאמר גם הוא אמיתי. בבקתה הוכן חדר נוסף עם מערך דומה המיועד לקורבן השני. במשך 24 השעות הבאות נחקר הקורבן והוכה על ידי הפעילים המלזים כאשר תשובותיו לא היו לשביעות רצונם של הישראלים.

דווח כי אחד הפעילים המלזים היה בקשר ישיר עם ישראלי אחר, כשהוא מבצע את פקודותיו. "הישראלים ביקשו לדעת על ניסיונו בפיתוח אפליקציות מחשב, על החוזק של חמאס בפיתוח תוכנה, על חברי חטיבת אל-קסאם שהכיר ועל הידע שלו", אמר.

בינתיים, המשטרה הצליחה להתחקות אחר מסלול המכונית, שהובילה אותם לבקתה. כאשר צוות המשטרה פשט על החדר, החקירה נמשכה, וניתן לשמוע את הגברים הישראלים מעברו השני של הקו, שהיו מבולבלים לרגע מהכאוס שנוצר, אומרים: "שלום! שלום!", לפני שהקו נותק.

"אם משטרת מלזיה לא הייתה פועלת במהירות, כנראה שהקורבן היה נעלם", אמר המקור. הפלסטינים שעברו טראומה עזבו מאז את מלזיה. 

במאי אשתקד דיווחו כלי תקשורת זרים כי ישראל הכריזה מלחמה על חמאס ברחבי העולם. בכירים ישראלים אמרו כי ילכדו את כל מנהיגי חמאס באשר הם, גם באיראן, קטאר, טורקיה ומלזיה. ב-21 באפריל, 2018, נהרג פאדי מוחמד אל-בטש, בן 35, פרופסור פלסטיני וחבר בארגון חמאס בקואלה לומפור.

מלזיה המוסד הישראלי חמאס פלסטינים חטיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד