ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
החטא ועונשו

פוליטיקאית שוודית ביזתה את אנה פרנק והושעתה מתפקידה

חברת מפלגת הדמוקרטים השוודית, כינתה את אנה פרנק בעמוד האינסטגרם שלה בכינויים מבזים ולא ראויים, ובהמשך כינתה אותה "לא מוסרית". בעקבות הפוסט התעוררה סערה, הקהילה היהודית בשוודיה גינתה בתוקף את הדברים והפוליטיקאית הושעתה מתפקידה

פוליטיקאית שוודית ביזתה את אנה פרנק והושעתה מתפקידה
בית אנה פרנק באמסטרדם צילום: נתי שוחט, פלאש 90

חברת מפלגת הדמוקרטים השוודית, המפלגה השנייה בגודלה במדינה שנוסדה בשנות ה-80 בידי אנשי ימין קיצוניים, עוררה סערה כאשר העלתה לאינסטגרם פוסט בו הביעה את דעתה על אנה פרנק, נערה יהודייה שנרצחה בשואה ושיומנה הפך לספר מעורר השראה עבור רבים, לפיה היא "לא מוסרית". חברת המפלגה רבקה פאלנקוויסט כתבה ביטויים קשים ומבזים נגד פרנק, שלא ראוי להעלותם על הכתב.

הפוסט שהעלתה פאלנקוויסט עורר סערה כאמור, והיא מיהרה למחוק אותו. פלאנקוויסט ניסתה למזער את הנזק שנוצר, והוציאה הודעה לעיתונות לפיה: "הספר (יומנה של אנה פרנק) הוא תיאור מרגש של הטוב והרע האנושי. אנה הטובה, שבפרקים הראשונים היא כמו כל נערה צעירה אחרת שחיה את חייה בשלום עומדת בניגוד לרוע הנאציזם. הסיפור שלי היה מכוון לטוב והאנושי באנה, תוך שהוא לא מפחית את הרוע אליו היא הייתה נתונה".

עם זאת, הודעה זו לא הרגיעה את הרוחות. שגריר ישראל בשוודיה הגיב לפוסט, וכתב בעמוד הטוויטר שלו: "אני מגנה בחריפות את העלבון הנתעב הזה". גם מזכ"לית ארגון הנוער היהודי בשוודיה, נינה טויזנר, תקפה את פאלנקוויסט ואמרה: "ברור שאנחנו זועמים ונגעלים מזה", בעוד ארגונה הוציא הודעה ובה נכתב: "נרמול שימוש בוגדני כזה בשפה וטריוויליזאציה חסרת בושה של סבלם של קורבנות השואה היא מגונה ולא מכובדת. זה חמור עוד יותר כשזה מגיע מפוליטיקאי הנהנה מהשפעה רבה".

גם בקרב המפלגה הדמוקרטית הוקיעו את דבריה של פאלנקוויסט, ולאחר שנמסר כי המפלגה מגנה את דבריה ה"בלתי הולמים" של פאלנקוויסט, הוחלט כעת להשעות אותה. השעיה זו, כך מקווים בארגונים יהודיים ברחבי העולם, תגרום לאישי ציבור להיזהר בהתבטאויות שלהם ברשתות החברתיות ובכלל.

אנה פרנק מלחמת העולם השניה שואה שוודיה אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד