י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אנטישמיות בספרד

מדריד: שלושה נעצרו לאחר שחיללו בתי קברות ובתי כנסת

משטרת ספרד עצרה שלושה ניאו-נאצים בגין ריסוס כתובות נאצה אנטישמיות בבתי קברות שונים במדריד, ובפרובינציות אחרות כמו בורגוס. העצורים שייכים לקבוצות ימין קיצוני ונבדק אם הם חברים בכמה ארגונים. החקירה החלה לאחר שהשלושה התנכלו לגורמים ברשויות המקומיות ששיתפו פעולה עם ישראלים

מדריד: שלושה נעצרו לאחר שחיללו בתי קברות ובתי כנסת
משרד לביטחון פנים בספרד צילום: מעצר אחד החשודים

המשטרה בספרד עצרה שלושה ניאו-נאצים שעל פי החשד חיללו כמה בתי קברות יהודיים ובתי כנסת, בין היתר העצורים מואשמים בביצוע לפחות שבעה פשעי שנאה קיצוניים במדריד ובבורגוס, מרחק של 250 קילומטרים צפונית לבירה, כך דווח העיתון 'אל פאיס' וכלי תקשורת ספרדיים נוספים.

הנאשמים הם שני גברים ואישה אחת בגילאי 36 עד 42. על פי החשד הם אחראים למספר רב של גרפיטי ניאו-נאצי וניאו-פאשיסטי וגם שרפו בפומבי דגל של ישראל. על פי הדיווחים, בתי קברות במדריד חוללו בכתובות גרפיטי. אלה שנעצרו היו "חברים בתנועות שנאת זרים עם שיח אנטישמי מובהק", כך מסרה המשטרה לתקשורת המקומית.

החקירה החלה לאחר שהשלושה התנכלו לגורמים ברשויות המקומיות ששיתפו עם ישראלים. בסוף דצמבר 2021, הופיעו בעיירה זו מספר כתובות נאצה נגד ראש העיר וניסיון לשרוף את דגל העיירה בה נמצא גם דגל מגן דוד. באוגוסט האחרון התרחשו שוב אירועים אלו ובכמה מקומות השלושה הציתו אש בניסיון להגביר את האיום.

המשטרה תפסה אביזרים ותיעוד של האידיאולוגיה הנאצית, כמו גם כמה אקדחי טייזר ורובי אוויר, חממת מריחואנה מקורה וחומרים מסוכנים, החקירות נוהלו על ידי בית המשפט של בורגוס ותואמו עם התובעים המוסמכים לפשעי שנאה של בורגוס ומדריד.

 

אנטישמיות ספרד כתובות נאצה חילול קברים חילול בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד