כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"עד הסוף המר"

הפגנה בחול המועד: הקהילה החרדית מאיימת לעזוב את בריטניה

מאות חרדים הפגינו ביום חמישי האחרון מחוץ לפרלמנט ומשרד החינוך בלונדון. הם הודיעו כי הם עשויים לשלוח את ילדיהם להתחנך בבלגיה או בארצות הברית אם חוק בתי הספר יהפוך לחוק בו הילדים יאלצו ללמוד תכנים לא מתאימים לאורח חייהם

חרדים בלונדון: אילוסטרציה
חרדים בלונדון: אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

ביום חמישי האחרון (חול המועד) יצאו מאות חרדים לווסטמינסטר שבלונדון, חברי הקהילה החרדית יצאו לרחובות מחוץ לפרלמנט והפגינו נגד החוק שמחייב ללמד את ילדיהם תכנים לא מתאימים לאורח החיים שלהם, עד שהם ייאלצו לעזוב את בריטניה.

הרב אשר גראט, שארגן את המחאה ביום חמישי האחרון, אמר לעיתון היהודי Jewish Chronicle "אבי נלחם במלחמת העולם השנייה למען הצבא הבריטי. הוא סיכן את חייו. הוא תמיד אמר 'אני נלחם כדי להציל מדינה חופשית'. זה לא מה שהוא סיכן את חייו בשביל". הוא המשיך וטען שההשפעה של הממשלה על הצעת החוק מראה כי "העברתה עשויה לראות אנשים אורתודוקסים למהדרין עוזבים את בריטניה" ואמר כי מדובר ב"צו גירוש".

"זהו מאבק על קיומנו ואנחנו נמשיך את המאבק הזה עד הסוף המר", הכריז. הוא הוסיף כי הקהילה שכרה על "צוות משפטי מוביל" כדי להילחם במקרה שלהם, והאשים את הממשלה בהתעלמות ממכתביהם וחששותיהם.

"אנו רואים בכך חוסר כבוד לאוכלוסיית מיעוט שהשקיעה כל כך הרבה מאמצים לכתוב להם, ולמסור עצומות וכן הלאה. וכל מה שקיבלנו זה תגובות גנריות, חסרות משמעות". החוק, שמחכה כעת לדיון בקריאה שלישית בבית הלורדים, מנסה להסדיר את החינוך באנגליה ומבקש לתקן את איכות החינוך כדי "להבטיח שקבוצות שוליים לא יישארו מאחור". קהילות חרדיות טוענות שהצעת החוק תפגע בזכותן הדמוקרטית לבחור את החינוך הטוב ביותר עבור ילדיהן.

יש כ-1,500 בחורים מגיל 13 עד 16 בישיבות בסטמפורד היל בלבד. הצעת החוק נועדה להתייחס למוסדות כאלה כאל בתי ספר עצמאיים, מה שיחייב אותם ללמד חלק ממקצועות הליב"ה וכן לעמוד בדרישות נוספות הם גם יהיו כפופים לבדיקות של 'אופסטד' (משרד החינוך).

בהפגנה ביום חמישי האחרון המפגינים החזיקו שלטים שכינו את הצעת החוק "אנטישמית", ודרשו את הזכות ללמד את ילדיהם כרצונם. הרב גראט אמר כי הקהילה מוכנה למאבק ארוך "עד הסוף המר". הם שכרו צוות משפטי ומתכוונים להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותם כדי להילחם בחקיקה שאכן עלולה לגרום לקהילה החרדית לעזוב את בריטניה אולי לבלגיה.

לונדון בלגיה אנגליה גזירת החינוך הפגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד