ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
דיווח ערבי דרמטי

במקום פעולה צבאית: ישראל הציעה חנינה לחברי 'גוב האריות'

דיווח בעיתון הסעודי 'א-שרק אל אווסט' טוען כי ישראל הציעה לאנשי קבוצת הטרור "גוב האריות" להסגיר את עצמם תמורת חנינה מפני מאסר ממושך מאחר והבינה כי ברשות לא יקבלו בברכה אף פעולה נרחבת כלפי הארגון דבר שעלול להצית את האיזור | חוליית הטרור סירבה להצעה

במקום פעולה צבאית: ישראל הציעה חנינה לחברי 'גוב האריות'
מחנה הפליטים בשכם, ארכיון צילום: פלאש 90

דיווח שפורסם הבוקר בעיתון הסעודי א-שרק אל אווסט טוען כי קבוצת הטרור "גוב האריות" שפועלת בשכם שבשומרון דחתה הצעה ישראלית להניח את הנשק ולהסגיר את עצמם לרשות הפלסטינית תמורת חנינה עבורם והתחייבות ישראלית להימנע מלתקוף או לעצור אותם.

לפי הדיווח, גורמים בתל אביב אישרו את קיומה של הצעה כזו, וטענו כי הרשות הפלסטינית עמלה על העברת ההצעה לצעירים לתת את נשקם ולשהות בכלא של הרשות לתקופה מסוימת בתמורה לחנינה, כשהם מסבירים לנוער כי "הכיבוש נחוש לחסל את פעילותכם, לחסל אתכם אחד אחד... אז תנו לנו להגן עליך מפני העריצות שלו".

דובר הקבוצה אמר כי "ההצעה מצביעה על בורות ישראלית בדוקטרינת ההתנגדות הפלסטינית העממית", והדגיש כי "המוג'הידין ימשיכו להתעמת ולבלבל את הכיבוש".

למרות שנבדקה האפשרות לפתוח בפעולה נרחבת נגד הארגון, בשלב הזה מתאמצים בצה"ל להסתפק במבצעים ממוקדים מדי יום ולילה בלב הערים והכפרים נגד פעילי טרור, מסיתים, מבריחי נשק ותחמושת, חלפני כספים, ונגד בני משפחותיהם. בימים האחרונים נשללו 164 היתרי כניסה לישראל של בני משפחות החמושים משכם.

לאחר קיום הערכות המצב וההבנה שמנגנוני הביטחון הפלסטיני לא נוקטים ביד קשה נגד החמושים בשל חולשה כללית של הרשות הפלסטינית וחוסר לגיטימציה ציבורית לפעולה אלימה, החליט הדרג המדיני בהמלצה של מערכת הביטחון להטיל סגר נושם על שכם. כל הכניסות חסומות למעט שלוש, שיש בהן בידוק קפדני כדי לשלול מעבר מחבלים. גורמי צבא הבהירו הבוקר כי "הסגר על שכם לא יסתיים עד שלא ייראה שינוי בשטח".

על פי דיווח באתר 'וואלה', רוב חברי 'גוב האריות' שהצליחו לבצע סדרת פיגועי ירי בחודשים האחרונים ולהבעיר את הגדה המערבית, הם בשנות העשרים לחייהם, ללא שיוך ארגוני מובהק. חלקם פעילי חמאס וחלקם מפת"ח. הם החליטו לשתף פעולה בהגנה על העיר שכם, ומהווים תחרות לחמושים ממחנה הפליטים בג'נין על דעת הקהל הפלסטיני. היקף הפיגועים יצר תחרות אלימה: מי מבין החמושים בשכם, לעומת ג'נין, מבצעים יותר פיגועים נגד צה"ל ואזרחים ישראלים.

פעילי 'גוב האריות' מעלים סרטונים והודעות לרשתות החברתיות, ומהווים השראה עבור צעירים עבריינים ממוקדים אחרים ברחבי הגדה במטרה לסחוף אותם לביצוע פיגועים. לדברי גורמי ביטחון, ההתארגנות מקבלת מדי יום בממוצע 30-20 פניות מצעירים להצטרף אליהם.

על פי הדיווח במערכת הביטחון הצליחו לצמצם את הפעילות שלהם ברשתות לאחר שהחשבון שלהם ברשת הטיקטוק נחסם, אך הם עדיין פעילים בטלגרם ובווטסאפ ללא הפרעה תוך כדי שהם מעבירים הודעות, תמונות וסרטוני הסתה. לפי הערכת גורמי צבא הם מקבלים סיוע בתחום התקשורתי מפעילים ברצועת עזה. בשבועות האחרונים כרזות ענק של פעילי הארגון, כולל אלו שחוסלו, נתלו ברחובות העיר עזה.

גוב האריות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד