כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"הריהוט הלך"

שריפה בחול המועד: הסיוט של משפחת קליין

הם יצאו לביקור בן מספר שעות בבית הסבא והסבתא, ועד מהרה התברר להם שאין לאן לחזור • הבית עלה בלהבות, וכל תכולתו נהרסה כליל • קבלן השיפוצים שסייר בדירה בישר להם שעלות השיפוץ תעלה בין 100 ל-150 אלף שקלים כדי לשקם את הדירה • לאחר מכן הם יצטרכו להצטייד מאפס, בכל הריהוט הבסיסי ובינתיים הם יצטרכו לגור בשכירות...

שריפה בחול המועד: הסיוט של משפחת קליין
השריפה בבני ברק צילום: באדיבות המצלם

חג הסוכות התחיל ברגל ימין. את החג הראשון הם חגגו בשמחה ובנחת, לחול המועד הם נכנסו באווירה משפחתית טובה ונעימה, ואת שעות הצהרים של יומו הראשון של של חול המועד הם החליטו לנצל לביקור אצל הסבא והסבתא.

לחצו כדי לסייע למשפחת קליין לשקם את ביתה>>

שכן עירני שהרגיש בריח שרוף פנה לבדוק את מקורו, וגילה שעשן החל להיתמר מחלונות ביתה של משפחת קליין שברחוב אברבנאל בבני ברק. הוא מיהר להזעיק את מכבי האש, ובד בבד דפק בפראות על דלתות השכנים האחרים בבניין, וקרא להם למהר ולהתפנות מהבתים מחשש שהשריפה תתפשט לדירות נוספות.

כשאחד השכנים צלצל אליהם, בני משפחת קליין לא תיארו לעצמם איזו בשורה קשה הם צפויים להתבשר: "הבית שלכם נשרף", הוא אמר בטון בהול במיוחד, "בואו מהר!!!".

"הגענו לבניין שלנו", מספר הרב קליין, אבי המשפחה, "והמחזה שנגלה לנגד עינינו היה לא פחות מהתגשמותו של סיוט נורא ואיום... הבית נשרף! כוחות כיבוי עבדו במרץ והתיזו סילונים עם כמויות עצומות של מים וקצף כיבוי אל תוך הבית. מה שלא כילתה האש, השחיתו המים והקצף".

לחצו כדי לסייע למשפחת קליין לשקם את ביתה>>

בבית מתגוררים ההורים ושתי הבנות הלא נשואות. שאר הילדים כבר התחתנו וגרים כל אחד בביתו שלו.

תחילה חשב הרב קליין לעבור להתגורר בסוכה לפחות עד סוף החג, אבל אז התברר שגם היא ניזוקה מכמויות המים הגדולות שפגעו גם בה.

הם עברו להתגורר בבתי הבנות הנשואות. ההורים השתכנו בביתה של אחת מהן, ושתי הבנות בביתה של השניה. כך הם הסתדרו במשך כל ימי חול המועד והחג האחרון, שמיני עצרת.
עכשיו הם החלו לאתר דירה בשכירות ומנסים לזרז את שיקום הדירה שלהם. קבלן השיפוצים שכבר סייר במקום אמר להם שעלות השיפוץ לבדו תעלה להם בין 100 ל-150 אלף שקלים, ולאחר מכן הם יצטרכו להתחיל להצטייד בכל הריהוט הבסיסי, לאחר שכל רכושם נהרס כליל.

העובדה שהם אינם משלמים משכנתא מסייעת להם מעט בכך שהם צריכים להתמודד כרגע עם תשלומי שכירות בלבד ולא עם תשלומי משכנתא בנוסף, אבל מצד שני, הדירה גם לא היתה מבוטחת בביטוח משכנתא, כך שאין להם שום גורם שישפה אותם על הנזק הכספי העצום.

רבני השכונה החליטו להתגייס לעזרתם, והקימו קרן חירום לסיוע לשני משפחת קליין, במטרה להעמיד אותם על רגליהם ולסייע להם לחזור לשגרה ולחיים תקינים בביתם שלהם, בהקדם האפשרי.

לחצו כדי לסייע למשפחת קליין לשקם את ביתה>>

קופת העיר קליין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד