כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בשל עיצומי משרד החוץ

המדינה רכשה שטיח אדום לביקור של לפיד

סכסוך מתמשך בין ועד העובדים להנהלת משרד החוץ, הוביל לרכישה חריגה של שטיח בעלות של כ-700 דולר לקראת נאומו של לפיד באו"ם. הביקור הופק לראשונה על ידי חברה פרטית ועלה לישראל כ-60 אלף דולר. האמריקנים לא שלחו נציגים מטעמם משום שהגיע כאורח האו"ם ולא כאורח הממשל האמריקני

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

בשל עיצומי עובדים במשרד החוץ, משרד ראש הממשלה רכש שטיח אדום במיוחד לרגל נחיתתו של ראש הממשלה יאיר לפיד בניו יורק לקראת נאומו בעצרת האו"ם בחודש שעבר. כך מדווח איתמר אייכנר באתר Ynet. על פי הדיווח, השטיח נפרס בנמל התעופה קנדי בניו יורק, למרות שלפיד נחת בשעה 05:00 לפנות בוקר, ואת פניו קיבלו רק נציגים ישראלים, האמריקנים לא שלחו נציגים מטעמם משום שהגיע כאורח האו"ם ולא כאורח הממשל האמריקני.

אלמלא העיצומים במשרד החוץ, הקונסוליה בניו יורק הייתה ככל הנראה מוצאת שטיח אדום בנמל התעופה שישמש לצורך נחיתתו של לפיד. במשרד רה"מ ציינו כי עלות השטיח האדום שנרכש הייתה 700 דולרים, וכי הוא יישמר כי גם לאירועים עתידיים. ביקורו של לפיד בניו יורק היה הביקור הראשון שבו משרד החוץ והקונסוליה בניו יורק לא סייעו לראש הממשלה בשום צורה בגלל העיצומים של עובדי משרד החוץ והנתק בין לשכת רה"מ לוועד עובדי משרד החוץ.

זוהי ההגעה הראשונה של ראש ממשלה לארה"ב שהופק על ידי חברה פרטית - סוכנות הנסיעות אמסלם טורס. משרד רה"מ שילם לחברה כ-60 אלף דולר עבור ההפקה.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה לאתר Ynet: "בנחיתה בניו יורק קיבלו את פניו של ראש הממשלה השגריר בארה"ב, שגריר ישראל באו"ם, הקונסול הכללי בניו יורק ושגריר ישראל בקנדה. בכל נחיתה של ראש ממשלה מתקיים טקס הכולל גם שטיח אדום (כך היה גם בשנים קודמות). הסיבה לתשלום לחברת אמסלם טורס הינה עיצומי אנשי משרד החוץ. בשל כך, שימשה חברת אמסלם טורס כתחליף לפעילות הקונסוליה בניו יורק".

יאיר לפיד עצרת הכללית שטיח אדום משרד החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד