כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
גזירת הגיוס ברוסיה

צפו: נתפס ברחוב כשניסה להימלט מהמגייסים

כל הדרכים כשרות לגיוס ברוסיה, כולל מרדף ברחובות אחר אנשים. בתיעוד מסנט פטרסבורג נראים שוטרי גיוס רודפים אחר אדם שמנסה לברוח, הם תופסים אותו והוא יישלח כמעט בוודאות לשדה הקרב

צפו: נתפס ברחוב כשניסה להימלט מהמגייסים
השוטר (בשחור) תופס את הנמלט צילום: צילום מסך

גבר ברוסיה ניסה להימלט ממגייסים שבאו לקחת אותו לגיוס במלחמה העקובה מדם של רוסיה באוקראינה. הוא נלכד לאחר מרדף על ידי המשטרה הצבאית של פוטין.

סרטון שצולם מבלוק דירות בסנט פטרסבורג מראה את האיש בורח לאחר שקציני גיוס הופיעו בביתו. הם תועדו תופסים אותו והוא יישלח כמעט בוודאות לשדה הקרב. הסרטון צולם בבלוק דירות בסנט פטרסבורג.

כשהוא מתרוצץ בתנועה, האיש מצליח להתחמק משני שוטרים וכמעט נפגע מרכב, אך שניים נוספים משיגים אותו ועוצרים אותו. כעת הוא אמור להישלח למחנה אימונים ועלול למצוא את עצמו נלחם ומת בחזית אוקראינה תוך מספר שבועות בלבד.

פוטין הורה על גיוס חלקי בחודש שעבר, 300,000 איש אמורים להישלח לשדה הקרב. גברים רבים רובם מהאזורים הכפריים של רוסיה הועלו לאוטובוסים ונלקחו למחנות אימונים. למרות שלמשפחותיהם נאמר שהם יתאימו במשך מספר חודשים לפני שהם יוצאים לקרב, הודעות על מוות של חלק מהם החלו להגיע למשפחות לאחר מספר שבועות בלבד, כך מדווח ה'דיילי מייל'.

אוקראינה טוענת כי הרגה 65,000 חיילים רוסים והשביתה יותר מ-2,500 טנקים, 5,000 כלי רכב משוריינים ומאות מטוסים ומסוקים. הפנטגון העריך כבר באוגוסט ש-80,000 רוסים נהרגו או נפצעו, או כמחצית מהכוח שאיתו פלש ​​פוטין במקור. משרד ההגנה הרוסי טוען באופן בלתי סביר שרק 5,937 מחייליו מתו, מה שעומד בסתירה לגיוס של 300,000 חיילים נוספים.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין גזירת הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד