י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"זה אבסורד"

אשת הבכיר הרוסי נפשה בתל אביב ועוררה סערה

אשת דובר הקרלמין, טטיאנה נבקה, נפשה השבוע במלון בתל אביב. ביקורה של נבקה הוביל לביקורת חריפה נגד הממשלה הישראלית שמאפשרת את הכנסת רעיית יד ימינו של פוטין למדינה, בעוד היא מערימה קשיים על פליטים אוקראיניים. "זה אבסורד ועמדה חלשה של הממשלה שלנו", אמרה מייסדת עמותת "חברים ישראלים של אוקראינה"

 מקום נופש
מקום נופש צילום: Gili Yaari /Flash90

טטיאנה נבקה, רעייתו של דובר הקרלמין ויד ימינו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין דמיטרי פסקוב, נפשה השבוע במלון קמפינסקי בתל אביב ועוררה סערה, כך מפרסם איתמר אייכנר ב"ידיעות אחרונות".

נבקה נמצאת תחת סנקציות במדינות שונות ברחבי העולם, על רקע הקשר הישיר שלה ושל בעלה למלחמה באוקראינה ולפשעי מלחמה שונים. עובדה זו עוררה זעם בקרב תומכי אוקראינה בארץ, שתהו כיצד ייתכן שמדינת ישראל נתנה לנבקה להיכנס בקלות כזו בארץ. "איך יכול להיות שפליטים מאוקראינה שבורחים מהמלחמה עדיין נתקלים בקשיים רבים להיכנס לישראל, אך באותו זמן אשתו של הדובר של פוטין שוהה בישראל ללא שום בעיה?" שאלה בזעם מייסדת עמותת "חברים ישראלים של אוקראינה", אנה זרוב.

בעלה של טטיאנה נבקה מאז 2010 הוא דמיטרי פסקוב המכהן כדובר הקרלמין ומזכיר העיתונות של נשיא רוסיה פוטין מזה עשור. לפני כשבעה חודשים הודיעה ארה"ב כי תטיל סנקציות כלכליות כנגד פסקוב, אשתו טטיאנה וילדיהם. משמעות הדבר היא כי נכסיהם של דובר הקרמלין ורעייתו בארה"ב יוקפאו, וחברות אמריקאיות לא יוכלו לנהל איתם עסקים.

מדינות נוספות הטילו על הזוג סנקציות שונות, וביניהן קנדה, אוסטרליה ויפן. בהמשך האיחוד האירופי הטיל גם הוא סנקציות על השניים.

עם זאת, נבקה יכולה להיכנס לישראל בחופשיות. עובדה זה הרתיחה את תומכי אוקראינה, ואנה זרוב המשיכה ואמרה כי: "העמדה של ישראל כלפי רוסיה חייבת להשתנות. מצד אחד ישראל עדיין מקשה על פליטים מאוקראינה שבורחים מהמלחמה להיכנס לישראל, ומצד שני מאפשרת למקורבים של פוטין שנמצאים תחת סנקציות כבדות בכל העולם כולל איסור כניסה, לשהות בישראל, להשתזף בים וליהנות מהחיים. במקביל, אוקראינה ואזרחיה נמצאים תחת הפצצות כבדות. זה אבסורד ועמדה חלשה של הממשלה שלנו".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין נופש סנקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד