כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
המבוגר ביותר בעולם

הרופא היהודי בן ה-100 שמקבל פציינטים ולא מתכוון להפסיק

רופא יהודי מקליבלנד - אוהיו, הוא הרופא המבוגר שעדיין מקבל קהל. ד"ר הווארד טאקר מנהל חיים יוצאי דופן. לדבריו, להגיד שהוא חווה המון הרפתקאות בחייו, לא מתחיל לספר את כל הסיפור. בשנת 2021, טאקר זכה להכרה משיא גינס כרופא המטפל המבוגר ביותר בעולם

הרופא היהודי בן ה-100 שמקבל פציינטים ולא מתכוון להפסיק
הווארד טאקר צילום: באדיבות המצלם

הווארד טאקר הוא נוירולוג וחייל בחיל הים שלחם במלחמת העולם השנייה. הוא עוסק ברפואה מאז 1947, בעל תואר שני במשפטים, נפצע בסקי באלפים, שרד גם את נגיף הקורונה ועדיין פעיל כרופא. ביום הולדתו ה-100 ביולי האחרון, קיבל טאקר מכתבי ברכות מחמישה מתוך ששת נשיאי ארה"ב החיים וראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו. בשנת 2021, טאקר זכה להכרה משיא גינס כרופא המטפל המבוגר ביותר בעולם.

"זה מביך אותי. אני פשוט לא יכול להבין את זה", אמר טאקר על כל המהומה סביבו. "אנשים אומרים לי, אתה מסתדר די טוב לגיל מאה, ואני אומר לעצמי כמה אנשים בני 100 הם פגשו? אני לא חושב שאי פעם פגשתי אדם אחר בן 100. פגשתי רק את עצמי".

הוא עדיין מתאמן שני קילומטרים על הליכון או על אופניים נייחים ארבע פעמים בשבוע, קורא את העיתון היומי עם אשתו מזה 65 שנים בארוחת בוקר כל בוקר, ואז עוטה עניבת פרפר ופונה לבית החולים, שם הוא עדיין מלמד נוירולוגים ובודק חולים. הוא גם מכין הרצאה רפואית חדשה לתלמידיו.

יכול להיות שהוא גם האיש הכי בר מזל בחיים. החודש הוא קיבל זריקות נגד כלבת לאחר שננשך על ידי עטלף, ועבר פיזיותרפיה לאחר שנפל במורד גרם מדרגות שחייב ניתוח איחוי עמוד שדרה.

עשור קודם לכן בשנות ה-80 לחייו הוא ניצל מתאונת סקי בקולורדו, תאונה ששיתקה שניים מחבריו. ובשנות ה-70 לחייו הוא הועף ממסוק באלפים, לאחר שהחליק ושבר את פיקת הברך בזמן טיול עם אשתו. כשהחובש שאל אם הוא רוצה כדור הרגעה כדי להרגיע את עצביו, הוא נזכר ששאל, "האם זה ירכך את הנפילה?".

הנוירולוג קיבל את התואר ברפואה מאוניברסיטת אוהיו סטייט לפני 75 שנים, והיה בין החברים היהודים הראשונים בפקולטה לרפואה באוניברסיטת קולומביה בניו יורק. מאוחר יותר הוא חזר לאוהיו כדי להצטרף לפקולטה של ​​מה שהיה ידוע אז כאוניברסיטת ווסטרן רזרב, ועבד למעלה מעשור במרפאת קליבלנד, כך מדווח האתר Cleveland.com.

כרופא הוא עבר את מגפת הפוליו, את ההתפרצות האחרונה של אבעבועות שחורות, את גילוי ה-DNA ועלייתה של הגנטיקה המודרנית. והוא ראה התקדמות בטכנולוגיה שפעם לא יכול היה לחשוב עליה. פעמיים בשבוע עדיין תוכלו למצוא את ד"ר טאקר במרכז הרפואי סנט וינסנט בקליבלנד. ואם במקרה אתה המטופל שלו, סביר להניח שהוא יבלה איתך קצת זמן נוסף. למרות שהוא אומר שהוא מעריך את ההתקדמות שעשתה הטכנולוגיה ברפואה, הוא מאמין שזה לא צריך לבוא על חשבון הרופא המקשיב למטופל.

טאקר אומר כי הוא מעולם לא הקפיד על דיאטה קפדנית או רץ מרתונים. הוא חזר הביתה כל ערב לארוחת ערב עם ארבעת ילדיו, ואז חזר לעבודה. לו ולאשתו הייתה מסורת לשתות מרטיני בסופי שבוע, הסוד לאריכות ימים שלו הוא אומר לעשות קצת מהכול - אבל לא יותר מדי. "הכול במידה", הוא אמר.

לגבי העתיד הוא אומר "אני מצפה שאמשיך לעבוד עד שזה ייגמר" כשהוא מדבר על מותו בסופו של דבר, בביטחון קליני של רופא שאימץ לחלוטין את הדבר היחיד שהוא יודע שהרפואה לא יכולה לרפא. "אתה יודע, החיים," הוא אומר, "הם מחלה קטלנית".

רופא שיא גינס קליבלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד