י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ההקפות שהפכו לאירוע פוליטי

המרא דאתרא של כפר חב"ד במחאה: "עברו על גבולות ההלכה"

הרב של כפר חב"ד, הגאון רבי מאיר אשכנזי, מפרסם מכתב מחאה גלוי נגד ההקפות אמש שהפכו פוליטיות ונערכו ללא הפרדה בין נשים לגברים, "האירוע אינו מייצג כלל את ערכי הכפר, ואת תושבי הכפר, בניגוד להוראת הרבי שאסור לחב"ד להתערב בפוליטיקה, ובניגוד לכתב יד קדשו"

המרא דאתרא של כפר חב"ד במחאה: "עברו על גבולות ההלכה"
הקפות שניות בכפר חב"ד אמש צילום: מנדי טויטו

הגאון רבי מאיר אשכנזי, המרא דאתרא ואב"ד כפר חב"ד שיגר היום (שלישי) מכתב חריף אל יו"ר הועד המקומי בכפר חב"ד שמעון רבינוביץ בו מחה על אירוע ההקפות השניות שנערך אמש, במוצאי שמחת תורה בכפר, בהשתתפותם של פוליטיקאים בכירים ועלה לכותרות בעקבות התקרית בה נתניהו לא עלה לבמה עד שח"כ בן גביר ירד כדי לא להיתפס בתמונה לצידו. 

הרב אשכנזי מוחה במכתבו על כך שרקדו עם ספר תורה כשמסביב עברו על גבולות ההלכה, וכן על כך שהובלטו אישים פוליטיים בניגוד להוראת הרבי שאסר להתערב בפוליטיקה. 

הרב כותב: "באתי בזה להביע מחאה ושאט נפש ממה שהתרחב אמש באירוע ההקפות השניות בכפר חב"ד". הרב אשכנזי מצין כי ברוך ה' לא נטל חלק בהקפות. 

"אירוע קדוש, בעל מסורת רבת שנים, של שמחה טהורה עם ספרי התורה, שמטרתו להטעים אורחים מבחוץ באווירה החסידית המיוחדת של כפר חב"ד, הפך על ידך ועל ידי מקורביך לאירוע זמר וריקוד בו לא היה מקום מיוחד ונפרד לנשים על כל המשתמע מכך, רח"ל".

"האם ייתכן לרקוד עם ספרי תורה ולומר פסוקי תורה, כאשר מסביב עוברים על גבולות ההלכה הבסיסיות ביותר? האם כך מצופה לנהוג בשנת "הקהל" בה כל אירוע צריך להיות מנוצל ליראה את ה'. אין חילו לשם שמים גדול מזה, ואין פגיעה חמורה מזו מרבותינו נשיאנו הקדושים מייסדי הכפר". 

הרב אשכנזי מתייחס לפוליטיקאים שהגיעו: "זאת ועוד: במקום שהאירוע יעבור ללא הבלטה של אישים פוליטיים שבועיים לפני הבחירות, העלית אותם על הבמה כדי לומר אמירות פוליטיות - בניגוד להוראת הרבי שאסור לחב"ד להתערב בפוליטיקה, ובניגוד לכתב יד קדשו שאין להזמין אישים פוליטיים לכפר חב"ד בקשר לבחירות". 

"האירוע היווה גם פגיעה חמורה בכוח שלוחי הרבי בערי השדה לסדר אצלם אירועים בהפרדה בין גברים לנשים, והוא מהווה פגיעה בשם חב"ד שעניינה הפצת תורה וחסידות ללא כל התערבות בפוליטיקה. באתי בזה להודיע בשער רבים והנני משמש בזה פה לרבים מתושבי הכפר שהביעו בפני את מחאתם לאחר האירוע המביש". 

את מכתבו מסיים: "האירוע אינו מייצג כלל את ערכי הכפר, ואת תושבי הכפר. אין לאירוע שכזה מקום בכפר חב"ד בשום אופן, ומוטב שלא היה מתקיים כלל". 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מאחורי הקלעים ישנה מתיחות בין רבו של הכפר הרב אשכנזי ליו"ר הוועד רבינוביץ, וכעת זה יצא החוצה לאחר המעמד אמש.

 

כפר חב"ד פוליטקיאים הרב מאיר אשכנזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 46 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד