ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
הועברו 60 מיליון ש"ח

בשורה לנהגים: כביש 6 יוארך ובתעריף מופחת

משרדי הממשלה העבירו לחברת 'חוצה ישראל' 60 מיליון ₪ להיערכות לביצוע של הארכת הכביש | הארכת הכביש תבוצע כמו כל כביש 6 בהסכם ppp, והוא יוצא לדרך לאחר שהוסכם על תשלום של שקלים בודדים בלבד במקטע החדש, לטובת כלל תושבי הצפון

בשורה לנהגים: כביש 6 יוארך ובתעריף מופחת
כביש 6 צילום: Gili Yaari/Flash90

הארכת כביש 6 עד כביש 85 יוצאת לדרך: משרדי הממשלה העבירו לחברת 'חוצה ישראל' 60 מיליון ₪ להיערכות לביצוע של הארכת הכביש.

הארכת הכביש תבוצע כמו כל כביש 6 בהסכם ppp, והוא יוצא לדרך לאחר שהוסכם על תשלום של שקלים בודדים בלבד במקטע החדש, לטובת כלל תושבי הצפון. 

שלב התכנון ובחירת הזכיין צפוי לקחת כשנתיים וחצי, ולאחריו יחל הביצוע על ידי הזכיין שיזכה במכרז. 

הסכמי P.P.P הינם הסכמים ארוכי טווח במסגרתם המגזר הציבורי מעביר למגזר הפרטי את האחריות לספק את התשתית, המוצר או השרות הציבורי, לרבות פעולות ההקמה, מימון, תפעול ותחזוקה, תוך ניצול היתרונות של המגזר הפרטי, לרבות יכולתו לנצל טוב יותר את הפוטנציאל הכלכלי של הנכס. בתמורה, המגזר הפרטי מקבל תשלומים לפי קריטריונים של תפוקות המוגדרים מראש כשמקור התשלומים יהיו: המשתמשים במוצר/בשרות, המגזר הציבורי או שילוב של השניים.

למעשה הארכת הכביש צפונה, מהווה בשורה אדירה בעיקר לתושבים בגליל, בעכו, בכרמיאל, במטה אשר ובנהריה. יש לציין כאמור כי המקטע החדש יזכה לתעריף מופחת.

דני שנבך, מנכ"ל חוצה ישראל מסר בתגובה "אנו מברכים על ההחלטה להארכת כביש 6 צפונה. מדובר בפרויקט תחבורתי משמעותי שישרת את האינטרס הלאומי - חיבור הצפון למרכז לטובת כלל תושבי מדינת ישראל, שכעת יוכלו לנוע במהירות וביעילות. הארכת הכביש תאפשר זרימת תנועה טובה גם בשעות השיא ותאיץ את הפיתוח העירוני של כלל היישובים במרחב הגליל המערבי. 

פרויקט זה מצטרף לשורה של פרויקטים שמקדמת חוצה ישראל בצפון, שמטרתם לספק פתרונות תחבורתיים מתקדמים, המאפשרים הקלה משמעותית בעומסי התנועה ושיפור איכות חיי התושבים".

 

 

תחבורה תחבורה ציבורית כבישים כביש 6 מחירים נהגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד