כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הדרמה במלזיה

מלזיה: חברי החולייה החשודים בקשר למוסד הובאו לבית המשפט

לאחר הפרסום כי הרשויות במלזיה שחררו פלסטיני מעזה שהמוסד הישראלי חטף בקולאה-לומפור. דובר חמאס, פאוזי ברהום, אומר כי בחמאס מעריכים את מאמצי ממשלת מלזיה ומנגנוני הביטחון לשחרר את הפלסטיני. החטיפה התרחשה בסוף החודש שעבר והמוסד נעזר בביצועה במשתפי פעולה מלזים. היום הובאו חברי התא החשודים בפעילות למען המוסד לבית המשפט

מלזיה: חברי החולייה החשודים בקשר למוסד הובאו לבית המשפט
העצורים מובלים להארכת מעצר צילום: צילום מסך

דובר חמאס, פאוזי ברהום, אומר כי בחמאס מעריכים את מאמצי ממשלת מלזיה ומנגנוני הביטחון לשחרר את הפלסטיני "שנחטף בידי כנופיות המוסד הציוני אשר הפרו את הריבונות המלזית בניסיון לפגוע בביטחונה וביציבותה". עוד אמר ברהום כי בחמאס דורשים מהקהילה הבינלאומית והאו"ם "לגנות את הפעולות השיטתיות הללו של הישות הציונית אשר מפרות את ריבונות המדינות ופוגעות בבני העם הפלסטיני, ולפעול באחריות להעמיד את הנהגת הכיבוש לדין בפני בתי הדין הבינלאומיים על פשעיהם נגד הפלסטינים". כמו כן, בכיר חמאס, עבד א-רחמן שדיד, התייחס לנושא בציוץ בטוויטר וכינה את הפלסטיני שדווח כי נחטף ע"י המוסד בתור "אחד מצעירי הארגון במלזיה", כך דווח ב'כאן חדשות'.

אמש פורסם כי הרשויות במלזיה שחררו פלסטיני מעזה שהמוסד הישראלי חטף בקולאה-לומפור. עוד נמסר כי החטיפה התרחשה בסוף החודש שעבר והמוסד נעזר בביצועה במשתפי פעולה מלזים: "המודיעין המלזי הצליח להגיע למקום החוטפים, לעצור אותם ולשחרר את הפעיל בתוך 24 שעות".

התקשורת המקומית דיווחה, כי בשבוע שעבר הואשמו 11 בני אדם בחטיפת הפעיל העזתי. היום הובאו חברי התא החשודים בפעילות למען המוסד לבית המשפט, כולם עומדים בפני גזר דין מוות או מאסר עולם. שמות החשודים הם: אדי קוים סעיד, מוחמד נורקמאל חסן, דודי ג'ונאידי, טנגקו עריף בונגסו טנגקו חמיד, מוחמד נזירי מוסטפה, פאיזול הארדי מוהד עיסא, מוחמד איקמאל עבדול ראהיס, מוחמד סופיאן סאלי, מוחמד אל חאתים מוהד פאוזי וראינאל זאבאפי אמדאן.

אתר New Straits Times שחשף את המעצרים דיווח, כי משרד הפנים והביטחון הלאומי של עזה הביע את תודתו לרשויות מלזיה על חילוץ הפלסטיני שנחטף בחודש שעבר. המשטרה סיכלה מבצע של פעילי המוסד ב-28 בספטמבר, "ההצלחה המלזית חשפה את מה שהמשטר הציוני ניסה להשיג. עזה מעריכה את המאמצים הגדולים שעשו שלטונות מלזיה בהצלת אזרח פלסטיני שנחטף במלזיה על ידי המוסד הישראלי, זה חשף את פעילותם של חברי המוסד הפועלים בחו"ל ואת הרשת הגדולה שלהם". עוד נאמר, כי "אנו מודים למשטרה ולשירותי הביטחון של מלזיה, אנו מגנים את הפשע הזה שביצע הכיבוש הישראלי נגד אחד מעמנו במלזיה, יש תקווה שהם יתנו דין וחשבון".

המוסד הישראלי מלזיה חמאס הארכת מעצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד