כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
איומים במלחמה

חיזבאללה היה מעורב היטב בפרטי המשא ומתן עם ישראל

מקור רשמי בלבנון אמר כי חיזבאללה בחן את ההבנות שהושגו עם ישראל שורה אחר שורה לפני שהסכימו עליהן. בארגון היו פתוחים לרעיון של הסכם הגז כדרך להקל במעט את המשבר הכלכלי בלבנון 

חיזבאללה היה מעורב היטב בפרטי המשא ומתן עם ישראל
חסן נסראללה צילום: צילום מסך

ארגון חיזבאללה היה מעורב היטב בפרטי המשא ומתן לרישום הגבול הימי עם ישראל והביע את דעותיו בנושא, כך מוסרים מקור מערבי ומקור רשמי בלבנון לסוכנות הידיעות רויטרס.

עוד אמר מקור המזוהה עם הארגון כי "בחיזבאללה בחנו את ההבנות שהושגו שורה אחר שורה לפני שהסכימו עליהן". עוד מסרו גורמים בחיזבאללה, כי בארגון היו פתוחים לרעיון של הסכם הגז כדרך להקל במעט את המשבר הכלכלי בלבנון. עוד נמסר מפי מקור שמעורב בפרטים כי ההצעות האמריקניות השונות הועברו לחיזבאללה באמצעות עבאס איברהים, ראש מנגנוני הביטחון בלבנון, שנפגש בתורו גם עם המתווך האמריקני עמוס הוכשטיין, וכי חיזבאללה הביע את תסכולו בפני איברהים על קצב ההתקדמות האיטי במשא ומתן. עוד אמר מקור אמריקני כי חיזבאללה "כמעט והרג את העסקה בגלל הרטוריקה הפרובוקטיבית והאיומים במלחמה", כך פורסם ב'כאן חדשות'.

על רקע הדברים הללו נשיא לבנון, מישל עון, קיבל משלחת של חברת האנרגיה הצרפתית "טוטאל אנרג'י". בחשבון הטוויטר של הנשיאות הלבנונית נכתב כי עון קרא לחברה להתחיל בפעולות חיפוש הגז בבלוק 9 "במהירות על מנת לפצות על הזמן שחלף בעקבות המשא ומתן העקיף לרישום הגבול הימי" (עם ישראל). עוד נמסר כי חברי המשלחת סקרו בפני עון את ההכנות הנעשות בחברה לקראת תחילת פעולות החפירה בבלוק 9, והוסיפו כי אסדת הקידוח צפויה להגיע למים הכלכליים של לבנון בשנת 2023 ולהתחיל בעבודות החפירה. עון איחל הצלחה לצוות טוטאל וקיווה כי הם יגיעו לתוצאות חיוביות, כך לפי סוכנות הידיעות הלבנונית א-נשרה.

חיזבאללה נסראללה לבנון אסדות הגז ההסכם הימי עם לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד