כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"אנחנו הולכים לתביעה"

תעלומה: מי הדליף את הספר החדש של נתניהו

בשעות האחרונות מופץ ספרו החדש של בנימין נתניהו ברשת בחינם לכל דורש ובהוצאה לאור מתוסכלים ומאיימים בתביעת ענק נגד הסורק והמפיץ | המו"ל טוען שבידיו הוכחות מי האחראי להפצת הספר בקובץ מלא 

תעלומה: מי הדליף את הספר החדש של נתניהו
ספרו החדש של נתניהו צילום: באדיבות המצלם

תעלומה ברשת: בשעות האחרונות מופץ ספרו החדש של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו 'ביבי; סיפור חיי' במלואו בקובץ PDF. הקובץ מכיל את כל 630 העמודים שבספר והוא עובר בוואטסאפ ובטלגרם מאדם לאדם ובהוצאה לאור זועמים ומתוסכלים מכך.

מנכ"ל ובעלי הוצאה לאור 'סלע מאיר', רותם מ. סלע פרסם בחשבון הטוויטר שלו הודעה שבה פנה לציבור שלא לקחת חלק בגזילה: "הגיע לידיעתי כי ישנם גזלנים המפיצים עותקים דיגיטליים גנובים של ביבי:סיפור חיי. אם נתקלתם במפיץ בקבוצת וואסטאפ או טלגרם, אנא תעדו את ההפצה ואת פרטי המפיץ. המתעדים יזכו ב-1,000 ש"ח על כל הפרה שתגיע לבית משפט. הקנס אגב, הוא 100,000 ש"ח ללא הוכחת נזק. אנא הפיצו הודעה זו. אתם מוזמנים לשלוח הודעה כאן עם צילומי מסך ופרטי הקשר של המפיצים, או למייל [email protected]".

נתניהו בבית הדפוס.

בהמשך התראיין סלע ברדיו 'גלי ישראל' והסביר כיצד הודלף הספר לרשת: "הספר נסרק בתוכנה שסורקת טקסט, הפך לקובץ pdf ונזרק לרשת. דבר שקורה לפעמים, בדרך כלל מספר חודשים לאחר ההוצאה לאור. אני רוצה להבהיר - זה חשיפה לתביעה של מאה אלף שקל לכל מי שמפיץ דבר כזה".

לדבריו, "אני יכול להגיד שיש אלוף במיל' בכיר שכולם מכירים, שהפיץ את זה ויש לנו צילומי מסך המוכיחים זאת. ועוד כל מיני אנשים ידועים שהפיצו את זה. אנחנו הולכים לתביעה. מדובר בגזל של מוצר מסחרי עם ביקוש ער, כבר עכשיו אני יכול לומר שמדובר בספר הנמכר בישראל".

ספר חדש בנימין נתניהו רותם סלע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד