כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הליכוד מדמם מנדטים לבן גביר

שבועיים בדיוק לתוצאות הבחירות: האם הפעם מסתמנת הכרעה?

שני סקרים שפורסמו הערב שבועיים לפני תוצאות הבחירות, מעידים על מגמה. גוש הימין בראשות נתניהו אמנם משיג יותר מנדטים מהגוש הנגדי, אולם אין הכרעה לאף צד. בנוסף 'הליכוד' נחלשת לטובת 'הציונות הדתית' שמתחזקת ומסתמנת כגדולה יותר מ'המחנה הממלכתי' | כל המספרים

שבועיים בדיוק לתוצאות הבחירות: האם הפעם מסתמנת הכרעה?
קלפיות ופתקי הצבעה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שבועיים לבחירות שני סקרי מנדטים ניסו לאמוד את התוצאות שנשמע בעוד שבועיים בדיוק במדגמים. לפי שניהם אין הכרעה גם בבחירות אלה, כאשר בסקר אחד גוש נתניהו מסיים עם 60 ובסקר אחר עם 59 בלבד.

לפי סקר שערך מכון מדגם בהנהלת מנו גבע ל'חדשות 12', לו הבחירות היו נערכות היום, מפלגת 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו היתה משמרת את כוחה בכנסת הנוכחית עם 30 מושבים, 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד היתה מתחזקת מ-17 כיום ל-25 בבחירות, 'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית' של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר זו המפלגה השלישית בגדולה בכנסת עם 14 מושבים.

'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ שמתמודד על ראשות הממשלה מסיים לפי הסקר רק עם 12 מושבים בלבד. מפלגת 'ש"ס' בראשות אריה דרעי נחלשת לפי הסקר מ-9 מושבים ל-8, לעומת זאת רשימת 'יהדות התורה' בראשות יצחק גולדקנופף שומרת על כוחה הנוכחי עם 7 מושבים.

קלפי בחירות | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

'ישראל ביתנו' בראשות שר האוצר אביגדור ליברמן מוערכת ב-6 מושבים לעומת 7 כיום. 'מרצ' בראשות זהבה גלאון ומפלגת 'העבודה' בראשות מרב מיכאלי עם 5 מושבים כל אחת. בתחתית נמצאות שתי המפלגות הערביות, מפלגת חד"ש-תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי עם 4 מושבים וכך גם
מפלגת רע"מ בראשות מנסור עבאס עם 4 מושבים.

מתחת לאחוז החסימה לפי סקר 'חדשות 12' נמצאות: 'הבית היהודי' בראשות איילת שקד עם 1.7%, בל"ד בראשות סמי אבו שחאדה - 1.2%, 'המפלגה הכלכלית' בראשות פרופ' ירון זליכה - 1.2%, 'חופש כלכלי' בראשות אביר קארה עם 0.5%, 'ישראלית חופשית דמוקרטית בראשות אלי אבידר עם 0.4% ובתחתית עם עשירית האחוז מפלגת 'צעירים בוערים' בראשות הדר מוכתר.

לפי הסקר, גוש נתניהו-הדתיים והחרדים מסיים את הבחירות עם 59 מושבים בכנסת הבאה, לעומת גוש הקואליציה הנוכחית שמסיים עם 57 מושבים וללא רוב לאף צד.

סקר 'כאן 11' - נתניהו במרחק נגיעה

סקר מנדטים נוסף שערך מכון 'קנטר' בהנהלת דודי חסיד ופורסם הערב בחדשות הערב של 'כאן 11' אין הכרעה גם בבחירות החמישיות לכנסת ה-25. לפי הסקר לו הבחירות היו נערכות היום, מפלגת 'הליכוד' היתה מסיימת עם 31 מושבים, 'יש עתיד' עם 25, 'הציונות הדתית ועוצמה יהודית' עם 14, 'המחנה הממלכתי' עם 11.

זה לא עובד. סער, גנץ ואיזנקוט | צילום: אלעד מלכה.

מפלגת ש"ס נחלשת גם לפי סקר זה ל-8 לעומת 'יהדות התורה' ששומרת כל כוחה עם 7 מושבים. 'ישראל ביתנו' מפתיעה ושומרת על כוחה הנוכחי עם 7 מושבים חרף יוקר המחיה שמשתולל ללא מעצורים בתקופת כהונתו של שר האוצר אביגדור ליברמן. לפי הסקר מפלגת 'העבודה' משיגה 5 מושבים ובתחתית על סף אחוז החסימה שלוש מפלגות שמאל: מרצ, חד"ש-תע"ל ורע"מ שמשיגות כל אחת 4 מושבים בלבד.

מתחת לאחוז החסימה: בל"ד עם 2%, 'הבית היהודי' עם 1.9% והמפלגה הכלכלית של ירון זליכה עם 1.8% בלבד.

לפי הסקר גוש נתניהו משיג 60 מושבים, לעומת גוש הקואליציה הנוכחית עם 56 מושבים.

סקר מנדטים מדגם מנו גבע בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד