כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
שיחה מפתיעה

האסירים באגף התורני במעשיהו מציינים לשבח את התנהלות בית הכלא בחגי תשרי

אסירים באגבת התורני במעשיהו מציינים לשבח את התנהלות בית הכלא במהלך חגי תשרי. במהלך חג הסוכות ושמחת תורה התקיימו באגף מגוון רחב של אירועים עבור האסירים

האסירים באגף התורני במעשיהו מציינים לשבח את התנהלות בית הכלא בחגי תשרי
האגף התורני במעשיהו צילום: באדיבות המצלם

אסירים שומרי מצוות השוהים באגף התורני בבית הסוהר מעשיהו, ציינו אתמול לשבח את הנהלת בית הכלא ואת רבני היחידה, על הירתמות מלאה להעברת אווירת החגים לאסירים במגוון הקלות והתחשבויות.

במהלך השנה אנחנו שומעים לעיתים טענות מאסירים על תנאי הכליאה, ובדרך כלל הדברים מועברים להנהלת בית הכלא לטיפול, אלא שאתמול, מוצאי חג שמחת תורה, הגיעה אלינו שיחה מפתיעה מאחד האסירים, שסיפר לקרובי משפחתו על התחשבות חסרת תקדים באסירים שומרי התורה השוהים כאמור באגף התורני במעשיהו.

הוא מספר כי נציבת שב"ס גב' ק. פרי הגיעה באופן אישי בערב ראש השנה לאגף התורני במעשיהו, על מנת לעמוד מקרוב ובאופן אישי ולוודא שיש לאסירים את כל הנצרך להם לקראת חגי תשרי.

גם מפקד המחוז מר אביחי בן חמו, הגיע לפני החגים לאגף, ושוחח עם האסירים באופן אישי, ושמע מהם על דברים היכולים להקל עליהם, והבטיח לעשות הכול עבורם, ביקור זה מצטרף לביקורים רבים נוספים של מפקד המחוז באגף התורני, כשבכל פעם הוא משוחח באופן אישי עם האסירים ומשתדל למלא את מבוקשם, לדוגמא, לפני חג השבועות ביקשו ממנו שידאג לספר תורה נוסף שיהיה באגף, ואכן הוא הבטיח, וקיים, ובערב חג השבועות התקיימה הכנסת ספר תורה לאגף התורני.

לדבריו, מאז כניסתו של מר עודד עג'מי לתפקידו כמפקד בכלא מעשיהו, ניכר שיפור משמעותי ביחס ואנושיות כלפי האסירים.

כמו"כ, סגנית מפקד הכלא, גב' ו. רפאלי, יוצאת מגדרה במהלך כל השנה כדי להעניק לשוהים את התנאים הנדרשים. הוא מספר כי הסגנית נכנסת לאגף לפחות פעם בשבוע, משוחחת עם האסירים, ונותנת להם את ההרגשה שהיא שם עברם, ואכן הדברים שעולים בפניה מטופלים תמיד מעבר לצפיות האסירים. כך לדבריו, דאגה הסגנית ונבנתה סוכה ראויה ומרווחת לשימוש האסירים, וכן הוגדלו שעות החצר מדי יום עד לשעה 12:00 בלילה כדי לאפשר להם לקיים שמחת בית השואבה מתוך שמחה.

הוא מציין את מסירותו של הרב מנחם יעקובזון ,רב היחידה, שהגיע בערב חג הסוכות, ועבר בין כלל האסירים התורניים, לוודא שיש לכל אסיר סט ארבעת מינים מהודר כמנהגו של כל אסיר, כמו כן הגיע הרב מנחם במהלך חול המועד על מנת להחליף לאסירים את הדסים והערבות שבלו, התפלל איתם את תפילת החג, ונתן להם את ההרגשה שהוא כאן כדי לשמח איתם ולדאוג להם עד כמה שניתן שיהיו שמחים בחג שמצווים בו ושמחת בחגך.

ביום שלישי, א׳ דחול המועד הגיע הרב יונה, רב היחידה, עם מתנדבים שהגיעו לשמח את האסירים באגף התורני בלווי תזמורת, כשהוא רוקד איתם יחד.

ביום חמישי ד׳ דחול המועד, הגיע רב המחוז הרב מאיר מגנזי, וישב בסוכה עם האסירים ושוחח איתם בדברי הלכה ואגדה, העיקר לתת לאסירים להרגיש אווירת חג כמו שצריך.

כמו כן התקיים סדר לימוד כל ליל הושענא רבא, כאשר רב היחידה הרב מנחם יעקובזון דואג שהאסירים יחושו את אווירת הושענא רבא. לדבריו, הרב הפתיע את האסירים באמצעות מאפים טריים שהביאו עבור הלומדים בשעות הלילה המאוחרות.

כמו כן, הוא ציין לשבח, את מפקד האגף התורני, מר יוסי יוסף, שמעבר למסירותו יוצאת הדופן לרווחת האסירים באגף התורני במהלך כל השנה, כשהוא פועל למענם ולרווחתם בכל המישורים על מנת להקל עליהם ככל הניתן תוך מתן דגש לאורח החיים של האסירים התורניים, דאג מפקד האגף למערכת הגברה שתהיה בסוכת האגף בכל ימי החג, במטרה לאפשר לאסירים לחוש את אווירת החג השמחה של שמחת בית השואבה והקפות שניות.

לסיכום, מציין האסיר, כי ההרגשה שכלל הגורמים משתדלים להקל על האסירים, מסייעת בשיקומם של האסירים, ונותנת להם את הכוח לשמוח גם כשהם בתוך הכלא.

כלא מעשיהו האגף התורני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד