כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

מנכ"ל הרשת על עליית המחירים: "לא יבוא בקלות"

"יפה מאוד שספקים מצהירים על כך שהם רוצים עליית מחירים - זה לא משהו שיבוא בקלות". כך מגיב איתן יוחננוף, בעלים ומנכ"ל של רשת 'יוחננוף' להתייקרות במוצרי יסוד נוספים שמתחילה היום

מנכ"ל הרשת על עליית המחירים: "לא יבוא בקלות"
סניף של יוחננוף צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

על רקע המשבר הכללי שכולל בתוכו את עליות המחירים ויוקר המחיה, החל מהיום (שלישי) גל התייקרות נוסף יזעזע על סל הקנייה של הישראלים. לאחר שחברות רבות החליטו להעלות את מחיריהם והציבו את ה־1 בנובמבר כתאריך יעד למהלך הדרמטי, חלק מרשתות המזון הודיעו כי יעלו את המחירים בצורה אוטומטית. ענת דוידוב שוחחה ברדיו 103FM על כך עם איתן יוחננוף, בעלים ומנכ"ל של רשת 'יוחננוף', אשר הגיב לדברים.

בפתח השיחה, נשאל יוחננוף מה קורה בסניפי הרשת, ואילו הוא הבהיר כי "מכוונים את הצרכנים גם בקטגוריות וגם במבצעים, המון מוצרים חדשים עולים למדפים, גם במוצרי הבית הממותגים על שמנו, נותנים מענה נהדר גם לאיכות וגם למחיר. הצרכן צריך להיות יותר פתוח להתנסות ולא להיות נעול, אם הוא באמת רוצה להוזיל את סל הקנייה".

"השיח בתקשורת, גם אני יכול להעיד על עצמי שהאינטרס האישי שלי הוא בא מתוך זה שמדברים על זה ורוצים להוזיל, אז הנה אנחנו עושים את זה ותשתפו פעולה עם התהליך הזה. אנחנו רואים לא מעט צרכנים שעוברים ואפילו מרוצים. אנחנו עושים את עבודתנו, מתאמצים מאוד להביא מוצרים. אנחנו רוצים להעביר את המסר הזה לצרכנים - שיבטחו בנו שאנחנו עושים מאמץ להעלות מוצרים טובים על המדף, ולא רק מוזלים יותר", הדגיש יוחננוף.

"אנחנו בסופו של דבר עושים מו"מ עם הספקים ומגיעים לעמק השווה"

בהמשך, כאשר הביאה דוידוב כדוגמה את חברת טרה, כחלק מעליית המחירים, טען יוחננוף: "את מדברת על עליית המחירים של טרה אבל בפועל היא לא בוצעה. לא שיתפנו פעולה עם זה ולא העלנו מחירים. זה יפה מאוד שספקים שולחים מחירונים או מצהירים על עליית מחירים, זה לא משהו שיבוא בקלות. אני אחזור ואגיד - אנחנו בסופו של דבר עושים מו"מ עם הספקים ובסוף מגיעים לעמק השווה, וכך יהיה עם כולם. לכן, אנחנו לא עושים מה שאומרים לנו, אנחנו עושים בהבנה משותפת".

"אנחנו יודעים להביא מוצרים מקבילים ולהעלות אותם על המדפים", אמר, והוסיף: "מנגד, לא אמרתי שבסופו של דבר לא נגיע, נצטרך להסתדר, מוצאים את העמק השווה. ראינו במדד האחרון שהמדד דיי היה מרוסן, זאת אומרת שהעליות שדיברו עליהן בסופו של דבר התבטאו בעליות מינוריות. המדד לא הפתיע סתם, הוא מדד, הוא מראה התייקרות במוצרים. בהחלט אני אומר שבסופו של דבר כל הפעילות והערנות של הצרכים, התקשורת, וכולם ביחד, התוצאה של זה מוכיחה את זה במדד".

"ביחס למצב העולמי אנחנו מתמודדים קצת יותר טוב"

באשר לשאלה האם אנו מתמודדים עם גל ההתייקרות בשונה משאר העולם, הסביר: "צריך לדעת להשוות את זה, אם נשווה דולר מול דולר או שקל מול מטבע אחר אנחנו לא רואים את אותו הדבר ובאמת מסתובבים בטורקיה ורואים מחירים כשמשווים בשקל אומרים 'זה נמוך', אבל אנחנו שוכחים שהטורקים האינפלציה בטורקיה היא 70 אחוזים".

"בטורקיה זה קיצוני, לקחתי את זה כדוגמה, אבל גם בארה"ב וגם באירופה, האינפלציה גם דוהרת ומפתיעה לרעה, וגם יותר מכפולה אצלנו. ביחס למצב העולמי אנחנו מתמודדים קצת יותר טוב למרות שעדיין מדינת ישראל היא מדינה יקרה", סיכם.

עליית מחירים התייקרות יוחננוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד