ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
בעבור בצע כסף

טייסים בריטים לשעבר פותו לעזור לצבא הסיני

טייסים צבאיים בריטיים לשעבר מסייעים לסין בעבור סכומי כסף גדולים. הם מעבירים לסינים את מומחיותם, מהלך שמאד מדאיג את המערב כולל ארה"ב. פקיד מערבי: "כסף הוא מניע חזק". הסכום שמקבל טייס, הוא 270,000 דולר

טייסים בריטים לשעבר פותו לעזור לצבא הסיני
מטוסים. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

לפחות 30 טייסים לשעבר מצבא בריטניה טסו לאמן טייסים בצבא סין. בריטניה פרסמה התראה מודיעינית שמזהירה טייסים צבאיים לשעבר מפני עבודה עבור הצבא הסיני. אך ניסיונות למצוא טייסים בריטיים לשעבר נמשכים, והתגברו מאד לאחרונה, כך אומרים גורמים במערב ל-BBC.

דובר ממשרד ההגנה הבריטי אמר שההכשרה וגיוס הטייסים אינם מפרים שום חוק אנגלי, אך גורמים רשמיים בבריטניה ובמדינות אחרות מנסים להרתיע את הפעילות הזאת שמעלה חשש במערב. "זאת חבילה משתלמת שמוצעת לאנשים", אמר פקיד מערבי אחד. "כסף הוא מניע חזק". הסכום שמקבל טייס, הוא 270,000 דולר.

הטייסים הבריטיים לשעבר מלמדים את הסינים איך פועלים מטוסים וטייסים מערביים, מידע שיכול להיות חיוני במקרה של מלחמה, ​​כגון פלישת סין לטייוואן.

"הם גוף מאוד אטרקטיבי של אנשים להעביר את הידע הזה הלאה", אמר גורם מערבי. "הדרישה טייסים מערביים בעלי ניסיון רב כדי לעזור לפתח טקטיקות ויכולות של חיל האוויר הצבאי הסיני". לטייסים יש ניסיון במטוסים ומסוקים מהירים והם מגיעים מכל רחבי הצבא ולא רק מחיל האוויר, הם הטיסו מספר סוגים של מטוסים.

טייסי F-35 שנמצאים בשימוש בחיל האוויר הישראלי, לא נחשבים מעורבים למרות שסין מתעניינת בהם. חלק מהטייסים הם בסוף שנות ה-50 לחייהם ועזבו את הצבא לפני זמן מה. גם טייסים של מדינות בעלות ברית אחרות היו מטרות של הסינים. אין ראיות לכך שטייסים הפרו את חוק הסודות הרשמיים או שהם ביצעו פשע כלשהו. מטרת ההתראה היא לנסות ולהרתיע, וכן להזכיר לטייסים להגן על מידע רגיש.

"אנו נוקטים בצעדים נחרצים כדי לעצור תוכניות גיוס סיניות המנסות לגייס טייסים לשעבר של צבא בריטניה כדי להכשיר את אנשי צבא השחרור העממי ברפובליקה העממית של סין", אמר דובר משרד הביטחון הבריטי.

בריטניה סין חיל האוויר סודות צבאיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד