כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לוחמת סייבר

כך מגייס חמאס צעירים ברחבי העולם לשורותיו

בכירים בחמאס עובדים כמרצים באוניברסיטה כדי לגייס סטודנטים ללמוד סייבר. חלקם פעילים במלזיה וחלקם שבים לפעילות בעזה וביהודה ושומרון | כל הפרטים

כך מגייס חמאס צעירים ברחבי העולם לשורותיו
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

הזרוע הצבאית של חמאס פועלת בתחום הסייבר, המחקר והפיתוח במלזיה קרוב לעשור. לפי פרסום של העיתונאי אליאור לוי ב'כאן 11', אנשי צללים ובכירים בארגון הטרור עובדים כמרצים באוניברסיטה, כדי לגייס את הסטודנטים הצעירים ולהכשיר אותם לפעילות סייבר. חמאס הקים בסיס לפעילותיו גם במדינות אחרות במזרח אסיה כמו הפיליפינים.

בשנים האחרונות גייס חמאס עשרות צעירים פלסטינים והעביר אותם הכשרה במלזיה. חלקם נשארו במדינה ופעלו תחת הארגון בתחום הסייבר. חלקם השני שבו מההכשרה שלהם חזרה לרצועת עזה וליהודה ושומרון להמשך פעילות. הפלסטיני שמקורו מעזה, הפעיל פאדי אל-בטש שהיה מהנדס נחשב ואיש הזרוע הצבאית של חמאס, כשהוא אחראי על שיפור ודיוק רקטות, חוסל ב-2018 במלזיה.

אילוסטרציה. צילום: אנספלש.

שבוע שעבר חשפה הזרוע הצבאית של חמאס את יחידת הסייבר שלה בטקס ברצועת עזה. ארבעה ימים לאחר מכן חשפה רשת אל-ג'זירה המקורבת לחמאס את דבר חטיפתו של הפלסטיני, שהתרחשה לפני חודש. הרשויות במלזיה דיווחו לערוץ שהפלסטיני נחטף על ידי המוסד, הם עצרו את החוטפים ושחררו את הפעיל.

הבכירים הפועלים במלזיה הם מען פהמי חטיב בן 50, איש צללים ובכיר בחמאס. לחטיב אזרחות ירדנית והוא מתגורר במלזיה כשתפקידו הוא לגייס סטודנטים פלסטינים שלומדים באוניברסיטה האיסלאמית לחמאס. חטיב מרצה בפקולטה להנדסה. חברו רדואן ג'מאל אל-אטרש בן 57 במקור מיהודה ושומרון, חי במלזיה ועובד גם הוא באוניברסיטה האיסלאמית, בקואלה למפור. תפקידו של אל-אטרש גם כן, היא לגייס סטודנטים פלסטינים לחמאס.

ארגון חמאס לוחמת סייבר פיגוע סייבר מלזיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד