כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
השותפים שלא נחקרו עד היום

27 שנים אחרי הרצח המטלטל: עדויות חדשות שטרם נחשפו

'האיש שצעק סרק סרק', ספר חדש חושף לראשונה פרטים חדשים ומטלטלים על פרשת רצח ראש הממשלה יצחק רבין וחקירתה – פרטים שהוסתרו מהציבור לאורך 27 שנים. הספר מביא שורה ארוכה של עדויות שלא נחשפו עד היום בציבור, המצביעות על כך שיגאל עמיר לא פעל לבדו, ושהיו לו ככל הנראה שותפים שפעלו בזירת הרצח

27 שנים אחרי הרצח המטלטל: עדויות חדשות שטרם נחשפו
יצחק רבין ז"ל צילום: משה שי, פלאש 90

עדויות מטלטלות על רגעי ההתנקשות בראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ז"ל נחשפות לראשונה בספר חדש אודות הפרשה.

מי היו עשרת חובשי הכיפה ששעטו לכיוון רכב ראש הממשלה יצחק רבין שניות לפני ההתנקשות?

מי הניח ארגז ציוד מתכתי בין מדרגות העירייה לבין רכב ראש הממשלה שניות לפני שירדו אל המקום רבין וחברי פמלייתו?

מדוע פרצו מאבטחיו של רבין עם נשק שלוף לכיוון רחוב אבן גבירול, שניות ספורות לפני שנורו היריות בראש הממשלה.

מה היה בדיוק אותו כשל אבטחה שבו לקתה יחידת 730 לאבטחת אישים בשב"כ בליל הרצח, ומדוע פרטיו של אותו כשל מוסתרים עד היום מן הציבור בישראל?

מיהו אותו צעיר צנום, חובש כיפה, שלבש חולצת פלנל אדומה, אשר ניסה לחדור שוב ושוב אל בימת המכובדים בעצרת השלום שבתומה נרצח רבין? מדוע איש לא עצר אותו למרות שהתברר כבר בעצרת עצמה כי הוא מתחזה לשוטר סמוי ולאיש צוות טכני?

אבי זלינגר/רן שריר | צילומים: שרון אלדר/ברוך בן יצחק.

מיהו הגבר הגבוה והשחום, שניגש אל יגאל עמיר, כעשרים דקות לפני רצח ראש הממשלה, הניח יד על כתפו, ושוחח עמו לאורך כמה רגעים?

מי האיש שצעק 'סרק סרק' מיד עם הישמע היריות? מדוע בשב"כ ובמשטרה מתעקשים שלא לחשוף את זהותו, למרות שבכירים בארגונים אלה טענו בעבר כי חקרו את האיש ושזהותו ידועה להם?

מי השוטר שניסה למנוע מרוני קמפלר לצלם את רבין יורד אל מותו? מדוע רוטש הסרט של קמפלר, ואילו חלקים חשובים בו לא שודרו מעולם לציבור הישראלי?

מדוע אספו המשטרה והשב"כ עשרות עדויות מצולמות מהכיכר בליל הרצח, תיעוד שהגיע לידי וועדת שמגר, אך נעלם מאז, ואיש לא יודע מה עלה בגורלו?

לאיזו מטרה בדיוק הופעל אבישי רביב כפרובוקטור בשורות המתנחלים? האם בכירים בפוליטיקה הישראלית הם שיזמו את הפעלתו? מי היו הבכירים הנוספים ששותפו בסוד הפעלתו של רביב, ומדוע הוא מעולם לא הועמד לדין על שותפותו בתכנון רצח ראש הממשלה?

עטיפת הספר | עיצוב מגלי וולמן.

כיצד הטתה ועדת שמגר את בדיקתה? מדוע שולבו בין חבריה רק מקורבים ליצחק רבין ז"ל? כיצד דווקא אחיו של הנחקר הראשי בה, הוא שמונה לשמש בתפקיד מזכיר הוועדה? מה הקשר של רות דוד לוועדה, וכיצד קשור רב פקד אפרים מלכה ז"ל לפרשת רצח רבין?

'האיש שצעק סרק סרק', ספר חדש מאת רן שריר ואבי זלינגר – חושף לראשונה פרטים חדשים ומטלטלים על פרשת רצח ראש הממשלה יצחק רבין וחקירתה – פרטים שהוסתרו מהציבור לאורך 27 שנים.

הספר מביא שורה ארוכה של עדויות שלא נחשפו עד היום בציבור, המצביעות על כך שיגאל עמיר לא פעל לבדו, ושהיו לו ככל הנראה שותפים שפעלו בזירת הרצח. חרף חשיפתם הברורה בעדויות שנאספו מזירת הרצח, שותפים אלה מעולם לא נעצרו, לא נחקרו ולא הועמדו למשפט.

הספר מתנגד לכל תיאוריית קונספירציה, אינו עוסק בפרשנות, ומסתמך על אלפי עמודים של עדויות וראיות מחקירת הרצח. מחבריו מגיעים משני קצות הקשת הפוליטית, וכל מטרתם היא לפתוח בחקירה מחודשת של הפרשה. הם דוחים מכל וכל את האפשרות שהשב"כ עמד מאחורי רצח רבין, ושיגאל עמיר איננו רוצח ראש הממשלה.

ספר חדש רצח רבין מי רצח את רבין יצחק רבין יגאל עמיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד