י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ה- 61 של הימין

הנאמנות לגוש: מעל מנדט חרדי יישאר בבית; יהדות התורה נחלשת

13 יום לבחירות: מעל מנדט חרדי צפוי להצביע ברגליים ולא להשתתף בבחירות הקרובות לכנסת ה-25 • יהדות התורה במגמת היחלשות, כך שהמנדט השביעי בסכנה • שאלת הנאמנות לגוש הימין: מה רוצים החרדים אם הימין ונתניהו לא יצליחו להרכיב ממשלה? | הנתונים המלאים

הנאמנות לגוש: מעל מנדט חרדי יישאר בבית; יהדות התורה נחלשת
חרדי בקלפי. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בגוש הימין ממוקדמים בימים שנותרו עד לבחירות, להביא את המנדט החסר ל-61 כדי להקים ממשלת ימין. לפי סקרים מהמגזר החרדי, נראה כי המנדט החסר נמצא דווקא במגזר החרדי ולא מתכוון לצאת ולהלצביע בסבב החמישי של הבחירות.

סקר מכון 'אסקריא' חוזה כי 12% מהמגזר החרדי לא מתכוון להצביע בבחירות שיתקיימו בעוד 13 יום, האחוזים המשתווים למנדט ויותר הם כתוצאה מכעס על הנציגות החרדית וגם פלגים שאין בכוונתם לצאת ולהצביע, בזמן שלו היו עושים זאת ייתכן והסיעות החרדיות היו גדלות ומשיגות את ה-61 המיוחלים להקמת ממשלת ימין.

לפי הסקר, 43% אחוז מהציבור החרדי מצביע למפלגת יהדות התורה, ירידה (על גבול טעות דגימה) באחוזים בודדים מהסקרים הקודמים אז עמדו אחוזי התמיכה ביהדות התורה על 47%, מה שמלמד כי המנדט השביעי של ג׳ בסכנה. ש״ס זוכה בסקר ל 27% אחוזי תמיכה חרדים, (בתופסת אחוזי תמיכה מהמגזר המסורתי שאינו חרדי), הציונות הדתית עם תמיכה של 6% חרדים, והליכוד עם אחוז בודד.

בסקר נבדקו גם שיקולי ההצבעה במגזר החרדי. מרבית החרדים (63%) מצביעים בשל הציות לגדולי ישראל, 21% מצביעים בשל החרדה על צביון המדינה, 17% בשל מצוקת יוקר המחייה (למרות שהמגזר החרדי הינו מגזר עני), 12% כדי להרגיש תחושת השתייכות למגזר, ובתחתית 8% בלבד בשל הנאמנות לנתניהו ובלוק הימין, 7% בשל בעיות הביטחון והשאר מסיבות אחרות.

אפרופו הנאמנות לגוש הימין ולנתניהו, הסוגייה שעולה לדיון לקראת הבחירות, בין הייתר אחרי הפרסום ב'בחדרי חרדים'  עם דבריו של הגאון רבי בונים שרייבר נגד הנאמנות לגוש נתניהו, לפי סקר ׳אסקריא׳ באם נתניהו לא יצליח להשיג את ה-61 המיוחלים להקמת ממשלה, מרבים החרדים מתנגדים להקמת ממשלה בראשות בני גנץ או יאיר לפיד.

לפי תוצאות הסקר: 27% מהנשאלים סברו שיש להקים ממשלת ימין בראשות מועמד אחר שאינו נתניהו, 16% סברו כי עדיף ללכת לאופוזיציה מאשר לתמוך בממשלה אחרת, ורק 8% מסכימים כי במקרה ונתניהו לא יצליח להקים ממשלה יש להצטרף לממשלה בראשות בני גנץ או יאיר לפיד.

בחירות לכנסת ה-25 סקר חרדי יהדות התורה בלוק הימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 57 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד