ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"חוסר מעש"

אוקראינה מאשימה את הצלב האדום בהזנחת שבויי מלחמה

אוקראינה אומרת ש"חוסר המעש" של הארגון ההומניטרי 'הצלב האדום' מוביל לעינויים. הצלב האדום בתגובה אומר כי הארגון "מחכה לאישור וערבויות אבטחה לבקר בבתי הכלא ברוסיה". לטענת אוקראינה "הארגון ההומניטרי אינו ממלא את חובתו לבקר אסירים צבאיים ואזרחיים באזורי סכסוך"  

אוקראינה מאשימה את הצלב האדום בהזנחת שבויי מלחמה
המלחמה באוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

אוקראינה האשימה את הצלב האדום ב"חוסר מעש" ביחס לאסירים אוקראינים המוחזקים על ידי רוסיה, ואמרה שהיעדר ביקורים אצל חיילים ואזרחים עצורים פירושו שהם חשופים לעינויים. "למרבה הצער, בכל חילופי דברים, אנו רואים שחוסר המעש של הוועד הבינלאומי של הצלב האדום הוביל לכך ששבויי מלחמה וחטופים אזרחיים שלנו עונו מדי יום ברעב ועל ידי התחשמלות", כך אמר נציב זכויות האדם האוקראיני דמיטרו לובינץ בהצהרה.

לדבריו, הארגון ההומניטרי אינו ממלא את חובתו לבקר אסירים צבאיים ואזרחיים באזורי סכסוך, כך דווחה סוכנות הידיעות הצרפתית AFP. על פי הדיווח, בכלא באולינבקה שבמזרח אוקראינה שבשליטת רוסיה, מתו עשרות שבויי מלחמה אוקראינים ביולי האחרון מטיל רוסי, הפך למוקד השבויים האוקראינים. על פי הדיווחים שבויים רבים סובלים ממחלות זיהומיות.

אוקראינה ביקשה שוב ושוב שצוות הצלב האדום יבקר שם. אנדריי ירמק ראש הסגל של נשיא אוקראינה, אמר: "אוקראינה מצפה ודורשת מהצלב האדום את הנחישות המתאימה לקבל גישה לאסירים אוקראינים באולניבקה, אנחנו לא רואים שהארגון פועל כדי להגן על האסירים שלנו", אמר ירמק.

בשבוע שעבר, דובר הצלב האדום, יואן ווטסון, אמר שהצלב האדום רוצה לבקר באולניבקה, אך נאלץ להמתין עד שיינתן לו אישור וערבויות ביטחוניות כדי לוודא שהצוותים שלו אינם בסכנה. "אנחנו מבינים את התסכול בנוגע לחוסר הגישה שלנו לכל שבויי המלחמה המוחזקים בסכסוך המזוין הבינלאומי בין רוסיה לאוקראינה", אמר ווטסון. "הצלחנו לבקר מאות שבויים משני הצדדים, אבל יש אלפים נוספים שלא הצלחנו לראות, ואנחנו מודאגים לגבי גורלם", אמר.

מלחמת אוקראינה רוסיה צבא אוקראינה הצלב האדום התעללות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד