ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
לקראת מתקפה אוקראינית

הרוסים קוראים לתושבי חרסון לעזוב את העיר

תושבים בחרסון החלו אתמול לקבל הודעות טקסט, שקוראות להם להתפנות מיד כדי להימנע מהפגזות של אזורי מגורים על ידי כוחות אוקראינים. ראש הממשל האזורי של חרסון מטעם האוקראינים, אמר כי רוסיה רוצה לקחת אזרחים כבני ערובה ולהשתמש בהם כמגן אנושי

הרוסים קוראים לתושבי חרסון לעזוב את העיר
ההרס הרב באוקראינה צילום: צילום מסך

עשרות אלפי אזרחים ופקידים שמונו על ידי רוסיה מועברים אל מחוץ לאזור חרסון בדרום אוקראינה לקראת מתקפה אוקראינית גדולה, כך מדווחים הרוסים.

מנהיג חרסון שמונה על ידי הרוסים, ולדימיר סלדו, אמר כי כל המחלקות והמשרדים שמונו על ידי רוסיה יחצו את נהר הדנייפר. כ-50-60,000 אזרחים יעזבו גם הם ב"עקירה מאורגנת, והדרגתית", אמר. אוקראינה קראה לתושבים להתעלם מהמהלך הרוסי.

ראש הממשל האזורי של חרסון מטעם האוקראינים, אמר כי רוסיה רוצה לקחת אזרחים כבני ערובה ולהשתמש בהם כמגן אנושי. העברה או גירוש של אזרחים על ידי כוח כובש משטח כבוש נחשב לפשע מלחמה.

הנשיא פוטין הרוסי חתם על צו המטיל חוק צבאי על ארבעה אזורים באוקראינה, כולל חרסון, שמוסקבה סיפחה בחודש שעבר בצעד שנדחה כבלתי חוקי על ידי הקהילה הבינלאומית. הוא אמר למועצת הביטחון של רוסיה כי היא תעניק למנהיגים האזוריים סמכויות נוספות לשמור על הסדר החברתי ולשמור על מתקנים חשובים.

ביום שלישי בלילה החלו תושבים בחרסון לקבל הודעות טקסט, שקוראות להם להתפנות מיד כדי להימנע מהפגזות של אזורי מגורים על ידי כוחות אוקראינים. בהודעות נאמר כי "תחבורה לעבור את נהר דנייפרו תהיה זמינה החל מהשעה 07:00 ביום רביעי".

"אומרים להם להתפנות כי האוקראינים המרושעים הולכים להפגיז את העיר", אמר אחד התושבים ל-BBC, וביקש להישאר בעילום שם. "אנשים נכנסים לפאניקה בגלל תעמולה".

צילומי הטלוויזיה הרוסית ביום רביעי הראו מספר אנשים מתאספים ליד נהר הדנייפר, הם עמדו בתור לסירות, לא ברור כמה עזבו. אבל גורמים רשמיים אוקראינים תהו אם מספר גדול של אנשים אכן מפונים, לטענתם תמונות של קהל שנאסף ליד הנהר הן בעיקר לראווה.

תושבת חרסון אחת אמרה ל-BBC שהיא לא הולכת לשום מקום עד שחרסון תשוחרר על ידי חיילים אוקראינים: "אנשים לא נבהלים, אף אחד לא רוצה להתפנות". היא אמרה שחיילים רוסים מודאגים כעת כיצד יוכלו לשרוד בעיר. "יש פה הרבה כאלה; הם לבושים כאזרחים. אנחנו יכולים לראות אותם - הם שונים מאנשי חרסון. הם הולכים בקבוצות, השיער שלהם קצר, הם לבושים בעיקר בשחור".

מלחמת אוקראינה רוסיה חרסון ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד