כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

המועצת של 'דגל': להצביע רק ליהדות התורה

מועצת גדולי התורה של דגל התורה התכנסה על רקע המאבק ברשימת 'בני תורה' • שם המועמד לראשות בירושלים לא הוכרז עדיין • וידאו

ישיבת המועצת. צילום: שוקי לרר
ישיבת המועצת. צילום: שוקי לרר צילום: שוקי לרר

הערב (ד) בשעה 20:00 התכנסה מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' לאסיפה המהווה את יריית הפתיחה לבחירות הקרובות.

האסיפה התקיימה בבית 'דגל התורה' ברחוב כהנמן 86 בבני ברק, ובמהלכה התקבלה ההחלטה כי יש להצביע אך ורק לרשימות דגל וג' ולא לרשימות אחרות. כאשר עיקר הכוונה הייתה להיערך מול קריאת התגר של רשימות 'בני תורה' הנתמכות על ידי הגר"ש אוירבך.

אל האסיפה הגיעו כל רבני מועצת גדולי התורה: הגראי"ל שטיינמן, הגר"נ קרליץ, הגר"י שיינר, הגר"א פינקל, הגר"יג אדלשטיין, הגרמ"ה הירש, הגר"ד יפה, הגרב"ד פוברסקי, הגר"י זילברשטיין, הגרב"מ אזרחי, הגר"י עדס, הגרמ"י שלזינגר והגר"ד כהן. הגרמ"צ ברגמן, נעדר.

באופן חריג ומפתיע השתתף גם הגר"ח קנייבסקי באסיפה, אף שמעולם לא השתתף באסיפה פוליטית מן הסוג הזה.

בנושא המועמד לעיריית ירושלים, לא הוכרז עדיין שמו של המועמד אך צפויים להכריז עליו בימים הקרובים.

לקראת הכינוס, בשיחה עם בכיר ב'דגל' ומי שהיה אחד מבכירי התנועה מאז הקמתה, הוא מזכיר כי במועצת הראשונה שהתכנסה הושיב הרב שך זצ"ל את הגראי"ל שטיינמן לידו, וכי בהספד על הסטייפלער הוא התבטא "הניח בן כמותו".



בנוסף, משיב אותו בכיר לטענות גורמים שונים העומדים מאחורי ההתארגנות של 'בני תורה', ואומר כי בדיוק לשם כך הוקמה דגל התורה, כדי שלא יהיו בה סיעות והתפלגויות. "הכול זוכרים את נאומו של יו"ר 'דגל התורה' המיתולוגי הרב אברהם רביץ ז"ל, בהכריזו קבל עם ועדה, 'דבר אחד קבענו בתחילת הדרך, לא יהיו אצלנו סיעות, ולא יהיו אצלנו קבוצות אינטרסנטיות כאלו ואחרות'".

"וכאשר דיבר, ישב לצידו הרב שך זצ"ל, ושמע את הדברים ואף הסכים להם. והכול יודעים כי הוא זה שהתווה את יסודות התנועה, שקמה בדיוק בשונה מאגודת ישראל שם היו סיעות ופלגנויות. אם המפלגה תאפשר הקמת תתי-סיעות - תקום מחר סיעת יוצאי חברון, סיעת יוצאי בית מתתיהו, וכך הלאה וכך הלאה.זה בדיוק מה שמייחד את דגל התורה, שהיא מאוחדת, שאין בה מקום להתבכיינות בסגנון של 'אכלו לנו, שתו לנו'. מי שיש לו טענה על עסקן כזה או אחר, שיבוא בפני חברי המועצת ויטען את טענותיו, אבל לא יבוא ויאמר אני קבוצה וצריך ייצוג".
דגל התורה מועצת הרב שך הגר''ח רביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד