י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עבודה מרחוק

בשורה לנוסעים: צעד ראשון בדרך ל-Wi-Fi ברכבת ישראל

משרד התקשורת ביצע בדיקת קליטה סלולרית ברכבת ישראל על מנת לצמצם פערי קליטה וחידוש לWi-Fi בקרונות הרכבת | במהלך הבדיקה נבדקה רמת הכיסוי, הוצאת שיחות, וקצבי הורדת הקבצים

בשורה לנוסעים: צעד ראשון בדרך ל-Wi-Fi ברכבת ישראל
קרון רכבת צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

משרד התקשורת ביצע נסיעת מבחן ברכבת על מנת לבחון את איכות הקליטה והכיסוי: צוות המשרד עלו בתחנת הרכבת יצחק נבון בירושלים ונסעו לתחנת סבידור מרכז בתל אביב. במהלך הנסיעה ביצעו אנשי משרד התקשורת בחינות של הקליטה על ידי שימוש במערכת ה- Drive Test של המשרד. במהלך הנסיעה נבדקה רמת הכיסוי, הוצאת שיחות, וקצבי הורדת הקבצים. 

לפני מספר חודשים החל משרד התקשורת להפעיל יכולת עצמאית לבדיקת הכיסוי ואיכות השירות הסלולרי הניתנים למנויים בפועל, באמצעות מערכת Drive Test המופעלת על ידי אנשי המשרד והמאפשרת ביצוע בדיקות שונות של רמת הכיסוי ביישובים, בדרכים וכדומה. 

המערכת מאפשרת נסיעת מבחן ברכב או ניתנת לנשיאה כתרמיל גב לצורך ביצוע בדיקה רגלית (Walk Test). מערכת ה-Drive Test מאפשרת למשרד התקשורת לחזק את הפיקוח ואכיפה מול חברות הסלולר, ולפעול ביעילות ובמהירות לשיפור הכיסוי והשירות הסלולרי הניתן לכל מנויי חברות הסלולר בישראל בדרכים, בכבישים וברכבות. 

נוסף לכך, הקליטה הסלולרית היא נדבך מרכזי לתשתית של האינטרנט האלחוטי ברכבת ישראל, זאת כיוון שכל ראוטר מתבסס על הקליטה הסלולרית. צוות משותף של משרד התקשורת ורכבת ישראל בשיתוף עם החברות הסלולר יביאו לשיפור הקליטה הסלולרית ברכבות הנוסעים ברחבי הארץ.

בהמשך לבדיקת המשרד, ככל שימצאו חריגות בכיסוי הקליטה ויתגלו בעיות הם יועברו לאכיפה ופיקוח במשרד מול חברות התקשורת. 

במשרד התקשורת מסרו בסיום הנסיעה: "הצבנו את פברואר 2023 כיעד להרחבת הקליטה והכיסוי מ75% ל95%. כאשר הכבישים עמוסים ופקוקים, המטרה שלנו לאפשר לאזרחי ישראל נסיעה בתחבורה ציבורית ובעיקר ברכבת. כפי שמהפכת הסיבים מאפשרת עבודה מרחוק ולחסוך תנועה בכבישים, כך צריך גם איכות גבוה של נסיעה ללא בעיות קליטה. איסוף המידע וקידום אינטרנט אלחוטי (Wi-Fi) ברכבות יאפשר זאת. נמשיך לבדוק ולוודא שהחברות פורסות אתרים סלולרים, ונעקוב אחרי היישום של הפריסה".

 

 

 

משרד התקשורת WIFI קליטה רב קו רכבת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד