כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
קיבל מהליכוד מאות אלפים

הפרקליטות תפתח בבדיקה נגד עד המדינה שלמה פילבר

לאחר הפרסומים אמש כי שלמה פילבר קיבל מאות אלפי שקלים מהליכוד באמצעות מכון הסקרים 'דיירקט פולס' שבבעלותו, בפרקליטות יפתחו בבדיקה האם מדובר בהפרת הסכם עד המדינה עליו הוא חתום ובמסגרתו הוא צריך להודיע על קשר שנוצר בינו לגורמים אחרים בתיק 4,000

הפרקליטות תפתח בבדיקה נגד עד המדינה שלמה פילבר
שלמה פילבר בבית המשפט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הפרקליטות בודקת אם שלמה פילבר הפר את הסכם עד המדינה בכך שלא עדכן אותה כי מפלגת 'הליכוד', בראשות הנאשם בנימין נתניהו, שילמה לחברה בבעלותו מאות אלפי שקלים עבור סקרים שערכה עבורה, בהסכם עד המדינה נקבע כי פילבר מחויב לדווח לפרקליטות בזמן אמת על כל קשר שנוצר בינו לבין גורמים הקשורים בתיק 4000, כך מדווח הערב חן מענית ב'הארץ'.

מוקדם יותר דווח כי התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (רביעי) ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה בדרישה שתבדוק אם שלמה פילבר, עד המדינה במשפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, הפר את הסכם עד המדינה עליו חתם.

כזכור, אמש דווח ב'חדשות 13' כי 'הליכוד' שכר את שירותיה של חברת הסקרים של פילבר, "דיירקט פולס", ולפי תלונת התנועה לאיכות השלטון, "פרסומים אלה מעלים חשש כבד כי התשלומים בוצעו בניגוד להסכם עד המדינה עליו חתום מר פילבר, ובאופן אשר מצריך חקירה אשר תבחן האם מר פילבר הפר את הסכם המדינה עליו חתם, והאם נדרש ביטול הסכם עד המדינה והגשת כתב אישום כנגדו".

עו"ד רותם בבלי דביר, מנהלת מחלקת ליטיגציה מנהלית בתנועה לאיכות השלטון, מסרה: "הדיווחים על ההסכם בין הליכוד לחברה בבעלותו של פילבר מעלים חששות כבדים לניסיונות להטות את עדותו של עד המדינה. אנו מבקשים מהיועמ"ש לבדוק את הטענות ולשמור על תקינות ההליך המשפטי של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו".

לצד זאת גם מפלגת 'מרצ' פנתה ליועצת המשפטית לממשלה שתבחון זאת.

הפרקליטות שלמה פילבר תיק 4000 בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד