כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הבחירות יצאו לדרך: זהו המצביע הראשון ויש לו מסר

קלפי ראשונה נפתחה בדקות האחרונות בניו זילנד, שם יצביעו ראשונים בבחירות לכנסת ה-25, במסגרת הקדמת ההצבעה לבעלי הנציגויות בחו"ל | המקום שבו נפתחה קלפי לראשונה והיכן יצביעו הנציגים שלנו באוקראינה

הבחירות יצאו לדרך: זהו המצביע הראשון ויש לו מסר
השגריר רן יעקובי צילום: שגרירות ישראל בניו זילנד

הבחירות לכנסת ה-25, יוצאות הלילה (רביעי) לדרך עם תחילת ההצבעה בנציגויות ישראל בחו"ל.

ישנם כ-4,500 זכאי הצבעה בחו"ל, נציגים רשמיים של מדינת ישראל והמוסדות הלאומיים. זהו מספר שיא של זכאים אי פעם. סה"כ ייפתחו 102 קלפיות ב-100 נציגויות ישראל בעולם.

השגרירות הישראלית ביאונדה בירת קמרון היא הנציגות עם מספר המצביעים הקטן ביותר, סך הכל 3 בעלי זכות בחירה. מדינת ניו יורק היא הנציגות עם מספר בעלי זכות ההצבעה הגדול ביותר, סך הכל 750 איש. כאשר שם ייפתחו שתי קלפיות ברחבי המדינה. 

לראשונה נפתחת קלפי בחירות בשגרירות ישראל בטגוסיגלפה שבהונדורס.

יצוין כי וולינגטון שבעלי זכות ההצבעה בניו זילנד יהיו הראשונים להצביע החל משעה זו (23:00 שעון ישראל) וההצבעה בקונסוליות בלוס אנג'לס וסן פרנסיסקו תחתום את ההצבעה של הנציגויות בחו"ל וצפויה להסתיים ביום שישי הקרוב ה-21/10 בשעה 06:00.

יצוין עוד כי אנשי הנציגות בקייב בירת אוקראינה לא יצביעו הפעם בבירה שנתונה למתקפת טילים רוסית וכי המצביעים יממשו את זכותם בקלפי שבוורשה בירת פולין.

כאמור הלילה, בשעה 23:00, החל תהליך בחירת הנבחרים לכנסת ישראל לכנסת ה-25. כמדי מערכת בחירות, מי שהייתה הראשונה להצביע היא שגרירות ישראל בניו זילנד ורן יעקבי, שגריר ישראל במדינה הוא למעשה האזרח הישראלי הראשון שמצביע במערכת בחירות זו.

"בפעם השנייה מאז הגעתי לוולינגטון בתחילת 2021, אני פותח את סבב ההצבעות בנציגויות ישראל בעולם", אמר יעקבי, "אשתקד הבעתי תקווה שהיתה זו ההצבעה הראשונה והאחרונה במהלך שירות בן 4 שנים ושהממשלה שתיבחר תהיה יציבה ומוצלחת. גם השנה, אני מקווה ומאחל זאת לכולנו. בהצלחה!".

 

בחירות לכנסת ה-25 הצבעה בבחירות ניו זילנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד