ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
המלחמה הכושלת באוקראינה

רוסיה מצמצמת כוחות בסוריה ומעבירה אותם לאוקראינה

רוסיה הסיגה מערכת הגנה אווירית מרכזית וחיילים רבים מסוריה כדי לחזק את מלחמתה הכושלת באוקראינה. דבר שעלול לשנות את התקיפות של ישראל לגבי פגיעה בסוריה או חימוש אוקראינה. ההנהגה הצבאית של רוסיה הפכה פחות מעורבת בניהול השוטף של המבצעים בסוריה, לרבות תיאום צבאי עם ישראל

רוסיה מצמצמת כוחות בסוריה ומעבירה אותם לאוקראינה
האימון המשותף של סוריה ורוסיה צילום: צבא סוריה

רוסיה הוציאה לאחרונה חיילים מסוריה, כך לפי שלושה פקידים בכירים במזרח התיכון, והדגישו כיצד הפלישה המקרטעת שלה לאוקראינה פגעה בהשפעתה של מוסקבה במקומות אחרים, אך גרמה לכך שישראל לא תתמוך באוקראינה, כך מדווח ה'ניו יורק טיימס'.

רוסיה, שהחזיקה כוח צבאי דומיננטי בסוריה מאז 2015 ועוזרת לשמור על אחיזתו של המשטר הסורי בשלטון, עדיין שומרת על נוכחות נכבדה שם. אבל השינוי עשוי לבשר על שינויים רחבים יותר במאזן הכוחות באחד מאזורי הסכסוך המסובכים בעולם, ולאפשר לישראל, לחשב מסלול מחדש על גישתה הן לסוריה והן לאוקראינה.

על פי שני דיפלומטים מערביים בכירים ובכיר ישראלי, שדיברו בעילום שם, מוסקבה העבירה לאחרונה חיילים ומערכת הגנה אווירית רוסית מחוץ לסוריה, והסירה את אחת ההגבלות העיקריות על צה''ל בנוגע לפעולות בסוריה.

לפקידים היו הערכות שונות לגבי כמה חיילים רוסיה עזבו את סוריה. שניים מהם אמרו כי שני גדודים, בין 1,200 ל-1,600 חיילים עזבו לאוקראינה, השלישי אמר שזה הרבה יותר, אבל כולם הסכימו שמספר החיילים הקרביים הצטמצם מאד בסוריה.

הבכיר הישראלי אמר גם כי מספר מפקדים רוסים נשלחו מסוריה לאוקראינה, ההנהגה הצבאית של רוסיה הפכה פחות מעורבת בניהול השוטף של המבצעים בסוריה, לרבות תיאום צבאי עם ישראל.

ישראל לא נותנת נשק לאוקראינה כי היא חוששת שרוסיה עשויה לפעול להגבלת ההגירה היהודית מרוסיה, לאחר שהרשויות ברוסיה מתנכלים לסוכנות היהודית, המסייע ליהודי רוסיה לעלות לישראל.

ביום שני הזהיר דמיטרי מדבדב, סגן ראש מועצת הביטחון הרוסית והנשיא לשעבר, את ישראל מפני כל אספקה ​​"פזיזה" של סיוע צבאי לאוקראינה. "זה יהרוס את כל היחסים הבין-מדינתיים בין המדינות שלנו", כתב מר מדבדב ברשתות החברתיות.

למרות זאת, ישנם סימנים לכך שישראל מעניקה יותר עזרה לאוקראינה מאשר בחודשים הראשונים של המלחמה, כאשר הסיוע הוגבל בעיקר לסיוע הומניטרי, כולל בית חולים שדה. ישראל מספקת לאוקראינה מידע מודיעיני בסיסי על מל"טים איראניים בשימוש רוסיה, וכן הציעה לבחון את שרידי המל"טים שהתרסקו באוקראינה, כך על פי גורמים בכירים אוקראינים וישראלים.

מלחמת אוקראינה רוסיה סוריה איראן תקיפה בסוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד