כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
לא חוששים ממאסר

חלק מהיהודים לא מצייתים לחוקי הנשק בניו יורק

כדי להגן על בתי הכנסת שלהם, יהודים רבים בניו יורק מצפצפים על החוק שאסור להכניס נשק לבתי כנסת, ולא חוששים מהעמדה לדין. יהודים בניו יורק ממשיכים לשאת נשק סמוי בבית הכנסת. מטרתם, אומרים רובם, היא להגן על בתי הכנסת בתקופה של אנטישמיות מתגברת

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: pixabay

על פי חוקי נשק חדשים ומחמירים שנחתמו על ידי המושלת קתי הוצ'ול ביולי האחרון, אסור לשאת כלי נשק סמויים בבתי כנסת או בכל מקום דתי בו מתפללים ולא משנה מאיזה דת, במדינת ניו יורק.

קבוצה אחת של מחזיקי נשק הגיבה על כך בתביעה, ושופט בניו יורק טען שהוא ימנע מהמדינה לאכוף חלקים מהחוק. אבל חלק מהיהודים נוקטים בדרך אחרת: מתעלמים לחלוטין מהחוק.

אתר יהודי מקומי בניו יורק שוחח עם יהודים בניו יורק, שם הם אומרים כי הם ממשיכים לשאת נשק סמוי בבית הכנסת. מטרתם, טוענים רובם, היא להגן על בתי הכנסת שלהם בתקופה של אנטישמיות מתגברת.

יהודי שאחראי על האבטחה בבית הכנסת שלו במחוז אורנג', ניו יורק אמר שהוא "לא מציית" לחוק הנשק של המדינה. כמו אחרים שהתראיינו הוא ביקש שלא לפרסם את שמו כדי להגן עליו מפני העמדה לדין. "אני נושא נשק 24/7 לכל מקום שאני הולך", אמר, "אני מאמין שהחוק אינו חוקי, לא אני, ההיסטוריה הראתה לנו שכאשר לא מאפשרים ליהודים להגן על עצמם, זה יכול להוביל לתוצאות רעות". הוא גם הוסיף כי השוטרים במחוז אורנג' "עשויים להניח שאנחנו עם נשק, אבל מעלימים עין".

יהודי אחר במחוז רוקלנד אמר.שהוא לא רואה את חוק המדינה תקף. "אני לא חושב שזה לא חוקי" אמר איש מחוז רוקלנד. "אני חושב שניו יורק אומרת שהם יעמידו אותי לדין על שנשאתי את הנשק, אבל אנחנו נתמודד עם זה בבתי המשפט".

הוא הוסיף כי החשש מלהיכנס לכלא חסר משמעות בהשוואה לחשש מתקיפת בית הכנסת שלו. "אם יש תקרית של שימוש בכוח בבית הכנסת שלי, אני כנראה לא אצא משם", אמר המקור. "אם אני מוכן לשים את חיי כדי להגן על הקהילה שלי, האם אני מוכן ללכת לבית המשפט ולהיכנס לכלא לתקופה מסוימת? זה המחיר שאולי אצטרך לשלם".

ישנם בתי כנסת שמחזיקים מאבטחים חמושים בדרך כלל שוטרים לשעבר, אך אדם מברוקלין אמר שבעוד בתי כנסת גדולים יותר יכולים לשלם עבור אבטחה חמושה, בקהילה הקטנה שלו, הוא ואחרים חייבים לשאת אקדח כדי להגן על עצמם. לפחות ששה שריפים בצפון מדינת ניו יורק אמרו שאין להם כוונה לאכוף את חוקי הנשק של המדינה, כך דיווח ה'ניו יורק טיימס' ביום שני שעבר.

כלי נשק בתי כנסת ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד