כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
נלחמים באנטישמיות

רויטרס שללה פרס מפלסטינית לאחר שתמכה בהיטלר

עיתונאית פלסטינית הייתה אמורה לקבל את פרס לשנת 2022 לעיתונאות בינלאומית, אך סוכנות הידיעות רויטרס שללה את הפרס מהעיתונאית הפלסטינית לאחר שאמרה "אני מיודדת עם היטלר". העיתונאית שכתבה באל ג'זירה, חתמה את תגובותיה בפייסבוק תוך שימוש בכינוי "היטלר"

רויטרס שללה פרס מפלסטינית לאחר שתמכה בהיטלר
אילוסטרציה צילום: pixabay

קרן 'תומס רויטרס' ביטלה את פרס "קורט שורק" מעיתונאית פלסטינית לאחר שהתגלו פוסטים ברשתות החברתיות בהן היא השוותה את עצמה להיטלר וטענה שהיא רוצה 'להכחיד את היהודים'. ארגון מעקב בתקשורת HonestReporting חשף פוסטים שפרסמה שאטה חמאד, עיתונאית עצמאית שכתבה עבור 'מידל איסט איי' ואל ג'זירה, שבהן חתמה את תגובותיה בפייסבוק תוך שימוש בכינוי "היטלר".

חמאד, המתגוררת בשטחים התייחסה גם לטרוריסטים פלסטינים שהרגו חמישה ישראלים וכינתה אותם "שהידים", היא שללה את זכותה של ישראל להתקיים ותיארה את עצמה כ"ידידה של היטלר".

יומיים לאחר שדבריה של חמאד צצו מחדש, סוכנות הידיעות רויטרס הודיעה כי קיבלה את "ההחלטה הקשה" לבטל את פרס 'קורט שורק' לעיתונאות בינלאומית לשנת 2022 ופרס של 20,000 שקלים מגב' חמאד, כמו גם ביטלה את האפשרות שכתבות שלה יופיעו תחת השם רויטרס, כך דווח העיתון היהודי Jewish Chronicle.

קרן 'תומסון רויטרס' וקרן 'קורט שורק' פרסמו הצהרה משותפת ביום שלישי שבה נאמר: "קרן תומסון רויטרס וקרן הזיכרון של קורט שורק קיבלו היום את ההחלטה הקשה למשוך את פרס העיתונות שהוענק לכתבת חמאד. קרן תומסון רויטרס וקרן ההנצחה של קורט שורק מתנגדים לדבר שנאה בכל תיאור שהוא. לפיכך נקטנו בצעד יוצא דופן זה על מנת להגן על היושרה של פרסי קורט שורק, שהוקם כדי להוקיר את הדיווח האמיץ והמבריק על סכסוכים, שחיתות ואי צדק מצד עיתונאים ברחבי העולם, המסכנים את חייהם מדי יום כדי לומר את האמת לשלטון".

מנכ"ל ארגון המעקב בתקשורת HonestReporting, ג'קי אלכסנדר, אמר. "בואו נהיה ברורים: זה לא על שלילת פרס מעיתונאית פלסטינית. מדובר בהורדת אנטישמים לשולי החברה ולא לתגמל אותם בהכרה בינלאומית. האנטישמיות נמצאת בעלייה עולמית, והשפה של חמאד רק משמשת להסתה ועוד אלימות נגד יהודים".

רויטרס פרס עיתונאית היטלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד