כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
חוששים מפוטין

בפינלנד תומכים בבניית גדר לאורך הגבול עם רוסיה

פינלנד מודאגת ממעברים בלתי חוקיים בקנה מידה גדול של הגבול המזרחי באורך 1,340 קילומטרים שהיא חולקת עם רוסיה, הארוך ביותר מכל מדינה אחרת באיחוד האירופי, כאשר אלפי רוסים בורחים מצווי הגיוס של פוטין בתגובה למלחמתה המקרטעת באוקראינה. כעת פינלנד רוצה לבנות גדר לאורך הגבול

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: Maor Kinsbursky/Flash90

המפלגות הפוליטיות הגדולות בפינלנד תומכות בבניית גדר לאורך חלקים מהגבול של המדינה עם רוסיה, כאשר העבודה על קטע קצר צפויה להתחיל ברגע שהכספים יוקצו, כך דיווחו כלי תקשורת בפינלנד.

רשות השידור הפינית YLE דיווחה, כי הפגישה ביום שלישי בערב בין ראש הממשלה, סאנה מרין, ונציגי כל המפלגות המרכזיות אושרה תמיכה חוצת מפלגות בתוכנית שהוצעה בחודש שעבר על ידי משמר הגבול הפיני.

פינלנד מודאגת ממעברים בלתי חוקיים בקנה מידה גדול של הגבול המזרחי באורך 1,340 קילומטרים שהיא חולקת עם רוסיה - הארוך ביותר מכל מדינה אחרת באיחוד האירופי, כאשר אלפי רוסים בורחים מצווי הגיוס של פוטין בתגובה למלחמתה המקרטעת באוקראינה. "זו שאלה של אבטחה בגבול של פינלנד", אמרה מרין. "אנחנו רוצים להבטיח למשמר הגבול שלנו כי יש לו תמיכה מספקת כדי לבצע בקרת גבולות מתאימה ואפקטיבית, ואנחנו צריכים להיות מוכנים לכל מצב מפריע".

משמר הגבול של פינלנד הציע בחודש שעבר לבנות גדר בגובה של כמה מטרים, שעליה חוטי תיל ומצוידת במצלמות מעקב וחיישנים לאורך 250 קילומטרים מהגבול - בערך 20% מאורך הגבול.

הגדר תגן על אזורים שזוהו כסיכון פוטנציאלי להגירה בקנה מידה גדול מרוסיה, בעיקר בדרום מזרח פינלנד, שם רוב התנועה חוצה את הגבול, אך גם סביב תחנות גבול בצפון המדינה. הפרויקט ייקח עד ארבע שנים להשלמתו ויכול לעלות כמה מאות מיליוני יורו, על פי הערכות משמר הגבול. האישור הסופי לשלב המרכזי עשוי להתעכב עד אפריל, כאשר פינלנד אמורה לקיים באותו הזמן בחירות לפרלמנט.

פינלנד גדר מערכת מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד