כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
איבדו את הבושה

מתנחלים תקפו חיילים באלימות; מפקד ולוחם נפגעו

תקרית חריגה הלילה סמוך לשכם: מפקד גדוד 202 של הצנחנים ולוחם נוסף הותקפו בידי מתפרעים יהודים באלימות ובגז פלפל | מצה"ל נמסר כי "פגיעה בלוחמי צה"ל על ידי מתיישבים, המוגנים על ידם, היא התנהגות פסולה שחובה עלינו להוקיע ולפעול כנגדה נמרצות"

מתנחלים תקפו חיילים באלימות; מפקד ולוחם נפגעו
חיילי צה"ל בפעולה. אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל

הלילה (חמישי) התקיימה הפרת סדר אלימה של עשרות מתיישבים במרחב חווארה סמוך לשכם, במסגרתה יידו אבנים לעבר רכבים פלסטינים.

כוח צה"ל בפיקוד מפקד גדוד 202 של הצנחנים, פעל בנקודה על מנת לפזר את הפרת הסדר והותקף באלימות שכללה ריסוס גז על ידי מספר מתיישבים לעברו ולעבר הלוחמים. כתוצאה מכך, נפגעו מפקד הגדוד ולוחם נוסף.

המתיישבים ריססו בגז שני לוחמים נוספים, מאוחר יותר, בצומת תפוח.

בתגובה לאירועים האלימים, צה"ל מגנה בכל תוקף את האלימות שהופעלה כנגד הלוחמים. "אלימות כנגד כוחות הביטחון היא התנהגות עבריינית, הדורשת מיצוי דין. פגיעה בלוחמי צה"ל על ידי מתיישבים, המוגנים על ידם, היא התנהגות פסולה שחובה עלינו להוקיע ולפעול כנגדה נמרצות", נמסר.

יצוין כי מדובר בקומץ קיצוני ואלים שאינו מייצג את כלל המתיישבים ביהודה ושומרון אשר הינם שומרי חוק ומכבדי אדם ובייחוד את חיילי צה"ל המוסרים נפשם לילות כימים להגנה על שלומם. 

ראש הממשלה יאיר לפיד: "המתפרעים היהודים שתקפו הלילה באלימות את לוחמי צה"ל בחווארה הם עבריינים מסוכנים שיש להוקיע אותם ולמצות איתם הדין ללא היסוס ובמלוא החומרה. הם מסכנים את חיי הלוחמים שלנו והם פוגעים במדינת ישראל. אני מחזק את הכוחות הלוחמים בשטח ואת מג״ד הצנחנים וחייליו שנמצאים שם כדי להגן על עם ישראל".

הרמטכ"ל כוכבי מסר כי "כי הפגיעה בלוחמי צה״ל, הפועלים יום וליל לשמירה על ביטחון תושבי המדינה, היא התנהגות בזויה שראויה לכל גנאי. גילוי אלימות כנגד כוחות הביטחון הוא עבריינות בלתי נסבלת המצריכה טיפול מיידי ודורשת מיצוי דין מחמיר".

עוד מדברי הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי: ״מדובר באירוע חמור ביותר, המגלם התנהגות עבריינית מבישה ומחפירה, הדורשת מיצוי דין מהיר ומחמיר. אני מגבה את פעילותם החשובה של לוחמי צה״ל, הפועלים מסביב לשעון להגנת תושבי מדינת ישראל. לא מתקבל על הדעת שלוחמי צה״ל אשר מגנים בחריצות ובמסירות יותקפו באלימות ע״י מתיישבים״.

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו: "אני מגנה בתוקף את האלימות נגד לוחמי צה״ל וקורא לכוחות הביטחון למצות את הדין עם הפורעים.

אני גם מוחה על הניסיון להכתים ציבור גדול של מתיישבים בגלל מעשה פסול של בודדים. הרוב המוחלט של המתיישבים מכבדים את החוק, משרתים בצה״ל ומוקירים תודה עמוקה ללוחמינו שמגנים על כולנו".

תקיפת חיילים אלימות מתנחלים חווארה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד