כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"לא מרגישים ביטחון"

מפקד האוגדה שוחח עם התושבים: "צפינו את ההסלמה"

בשיחה טעונה עם תושבים אומר מפקד אוגדת יו"ש תא"ל אבי בלוט: "אם יש כמאה מחבלים הרוגים - כנראה שהלוחמים לא חוששים לבצע ירי" • התושבים הטיחו בקצין הבכיר - "לא מרגישים ביטחון בכבישים"

מפקד האוגדה שוחח עם התושבים: "צפינו את ההסלמה"
מפקד איו"ש אבי בלוט צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90

הצצה לשיחה בין הקצין הבכיר שאחראי על אזור יהודה ושומרון, מפקד האוגדה תא"ל אבי בלוט, לבין תושבים - בעיצומה של הסלמה ניתנה אמש בחשיפת הקלטה בלעדית מאותה פגישה נדירה שפורסמה על ידי כתבת השטחים של 'כאן 11' כרמל דנגור. בשיחה הטיחו התושבים בבלוט האשמות קשות ומנגד, מפקד האוגדה הודה כי גדר ההפרדה הוזנחה במשך כעשור, לצה"ל לא היה מספיק חופש פעולה בקסבה של שכם ובמחנה הפליטים בג'נין.

לדברי המפקד בלוט בצה"ל חזו את ההסלמה כבר בסוף השנה שעברה, אך ציין כי הופתעו מכך שהפיגועים לא החלו בשטחי יהודה ושומרון, אלא מתאי דאעש. לאחר מכן, מפקד האוגדה הסביר על הניסיונות לבלום את ההסלמה באמצעות הכפלה של מספר הגדודים בגזרות.

מתוך שידורי ערוץ 'כאן 11'.

השיחה התקיימה לפני כשבועיים וחצי בסופו של יום שבו התרחשו שני פיגועי ירי במרחק של קילומטרים בודדים זה מזה. בשיחה עלתה גם הטענה כי לוחמים חוששים לירות בפלסטינים שמיידים אבנים על כלי רכב ישראליים בכבישים.

אחת התושבות נשמעת אומרת למפקד: "אני בטח לא מבינה בהוראות פתיחה באש, אני לא מבינה בטקטיקה, אני לא מבינה בשום דבר מהדברים האלה. אני אמורה כשאני יוצאת מהבית להרגיש ביטחון. איבדת אותנו. אתה נותן מספרים, אתה נותן טקטיקות. אני מרגישה בתדריך צבאי, אני לא מרגישה ביטחון, אני לא מרגישה שמחר בעלי יוצא לדרכים ואני יודעת שהוא חוזר הביתה בשלום".

בסופה של השיחה אמר בלוט כי אם מספר הפיגועים לא יירד - צה"ל ייצא לפעולה רחבה יותר, אבל היא לא תיראה כמו מבצע 'חומת מגן'.

יהודה ושומרון הסלמה גל טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד