כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בני גנץ בצרות

המפלגה ש-100% מתומכיה בטוחים בהצבעתם לה

סקר חדש שמתפרסם ביממה האחרונה פחות משבועיים לבחירות בדק עד כמה אלה שהשיבו כי יצביעו למפלגה מסוימת בטוחים בהצבעתם לה. ובכן עבור בני גנץ מדובר בתוצאות קשות ומלחיצות שאולי באות לידי ביטוי בסקרים שבהם הוא לא מתרומם | וגם, מה הנושא הבוער למצביע הישראלי בבחירות

המפלגה ש-100% מתומכיה בטוחים בהצבעתם לה
קלפיות ופתקי הצבעה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המפלגות רע"מ וחד"ש-תע"ל אינן רחוקות מנפילה אל מתחת לאחוז החסימה, אולם הן יכולות לסמוך על הגרעין המחויב להן, שכן 88% ממצביעי חד"ש-תע"ל ו-100% ממצביעי רע"מ בטוחים בהצבעתם, ונראה כי יספקו למפלגות אלו משענת יציבה – אם כי לא בהכרח מספקת. כך עולה מסקר שערך מכון 'פאנלס פוליטיקס' עבור ערוץ 'כנסת' ואתר 'מאקו'.

גוש תומכי נתניהו נהנה משיעור ביטחון גבוה מאוד באשר להצבעתו הצפויה: 89% מהמצביעים בטוחים במפלגות שיבחרו. זה נכון עבור 89% ממצביעי 'הליכוד' וממצביעי 'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית', 91% ממצביעי ש"ס ו-92% ממצביעי 'יהדות התורה'.

>> כל הסקרים בבחירות תשפ"ג <<

הנתון בגוש הנגדי המתנגד לנתניהו נמוך מעט יותר, כאשר רק 77% בטוחים בהצבעתם, בשעה שקרוב לרבע מהמשיבים עודם מתלבטים – מה שמלמד כי פיזור המנדטים בין מפלגות השמאל-מרכז (ואולי אף ימינה מהן) עדיין עשוי להשתנות.

לבד ממצביעי רע"ם, מצביעי יש עתיד מגלים את הביטחון הרב ביותר בקואליציה הנוכחית באשר להצבעתם - 84% מבין מצביעי 'יש עתיד' שהשיבו לסקר בטוחים בהצבעתם ליאיר לפיד. בקרב כל המפלגות האחרות ישנם לפחות 25% מתלבטים, כשהמספר גבוה במיוחד בין מצביעי 'המחנה הממלכתי' – לא פחות מ-38% מתוכם עדיין לא בטוחים שיצביעו עבור המפלגה שבראשה עומד בני גנץ שמתמודד על ראשות הממשלה ובינתיים לא מצליח להתרומם מעל 12 מנדטים.

ומה הכי חשוב למצביעים בבחירות?

למרות שהבחירות מסומנות לרוב בתקשורת כמאבק בין תומכי נתניהו ומתנגדיו, הנושא החשוב ביותר עבור הישראלים – ועבור מצביעי מרבית המפלגות – איננו שלטון נתניהו. 48% מהנשאלים בסקר 'פאנלס פוליטיקס' שנערך בשבוע שעבר ופורסם אתמול באתר 'מאקו' ובערוץ 'כנסת' אמרו כי יוקר המחיה הוא הנושא החשוב ביותר בבחירות הקרובות.

22% בחרו במצב הביטחוני, ורק 16% בחזרת נתניהו לשלטון או במניעתה. למעשה, אין אף מפלגה שמצביעיה בחרו בשאלת נתניהו כנושא החשוב ביותר.

>> כל הסקרים בבחירות תשפ"ג <<

יוקר המחיה הוא הנושא החשוב ביותר עבור המצביעים משני הגושים, אם כי לא במידה שווה. מתנגדי נתניהו בוחרים בו כנושא המרכזי בפער ניכר על פני האחרים (53% לעומת 18% למצב הביטחוני ולמניעת שלטון נתניהו); אולם אצל תומכי נתניהו הפער קטן יותר: 33% מצביעים על יוקר המחיה, 29% על המצב הביטחוני ו-20% על החזרת נתניהו לשלטון.

יוקר המחיה הוא הנושא החשוב ביותר עבור מצביעי כל המפלגות למעט מצביעי 'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית' שבחרו במצב הביטחוני (35% לעומת 29%) וש"ס (פער קטנטן לטובת שילוב המפלגות החרדיות בקואליציה – 31% לעומת 30%). הפער קטן גם בקרב מצביעי הליכוד: 32% בחרו ביוקר המחיה, 31% בשלטון נתניהו ו-29% במצב הביטחוני.

לעומתם, יוקר המחיה הוא הנושא המרכזי באופן מובהק עבור מצביעי יש עתיד (54%), המחנה הממלכתי (57%) ובעיקר ישראל ביתנו – 81%. מעניין לראות שזהו הנושא החשוב ביותר גם עבור מצביעי יריביו הבולטים של ליברמן – מצביעי יהדות התורה (47%). גם מצביעי מרצ, שמסומנים כמתנגדי נתניהו נחושים, בחרו ביוקר המחיה כנושא החשוב (45% לעומת 27% למניעת שלטון נתניהו).

>> כל הסקרים בבחירות תשפ"ג <<

עוד ממצאים מעניינים: רק 9% ממצביעי הציונות הדתית ועוצמה יהודית בחרו במינוי איתמר בן גביר לשר כנושא החשוב ביותר בעיניהם; הרפורמה במערכת המשפט מופיעה כנושא מרכזי רק בקרב מצביעי הציונות הדתית ועוצמה יהודית; שילוב המפלגות הערביות (או מניעתו) מופיע כנושא מרכזי רק בקרב מצביעי ש"ס (16%); רק 17% ממצביעי יהדות התורה בחרו בשילוב המפלגות החרדיות; המצב הביטחוני כמעט ולא מטריד את מצביעי מרצ (6%) וש"ס (5%); ואף אחד ממצביעי ישראל ביתנו לא בחר בשאלת שלטון נתניהו.

סקר דעת קהל פאנלס פוליטיקס בחירות לכנסת ה-25 ערוץ כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד