כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
החלה שתיית הקולות

אזהרה רשמית בליכוד: אסור שבן גביר וסמוטריץ' יהיו גדולים

אחרי שנדהמו מהסקרים האחרונים שבהם הליכוד נחלש לטובת הציונות הדתית הודות לבן גביר שהופך לפופולארי יותר ויותר, חברי הליכוד מקדימים את שתיית הקולות ומשכנעים כי בן גביר וסמוטריץ' בכל מצב יהיו חלק מהממשלה אולם אסור שהם יהיו גדולים וחזקים מדי

אזהרה רשמית בליכוד: אסור שבן גביר וסמוטריץ' יהיו גדולים
בן גביר וסמוטריץ' מגישים רשימה צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

בליכוד מסירים את הכפפות ומשנים אסטרטגיה לקראת הישורת האחרונה של מערכת הבחירות הגורלית שאולי תביא הכרעה סוף סוף לאחד הגושים. בדף המסרים למתמודדי הליכוד נאמר כי יש לציין שסמוטריץ' ובן גביר בכל מצב יהין חלק מהממשלה ולכן חייבים ליכוד גדול כדי למשול.

יו"ר הליכוד בנימין נתניהו התארח אתמול (רביעי) בכנס התעשיינים ואמר: "הציונות הדתית בכל מקרה תהיה בממשלה שלנו אבל מה שחייבים זה ליכוד גדול כדי למנוע ממשלת שמאל וכדי למשול. מפלגת השלטון חייבת להיות גדולה וחזקה ולהחזיק בתיקים הגדולים - אוצר וביטחון - כדי להבטיח ממשלה חזקה ויציבה ל-4 שנים".

במשך היום נשמעו גם חברי הכנסת ברשימה מהדהדים מסרים דומים מה שמעיד כי שתיית הקולות שבדרך נשמרה ליום הבחירות הוקדמה הפעם נוכח הסקרים המדאיגים את הליכוד, שבהם מפלגת 'הציונות הדתית' מתחזקת על חשבון הליכוד, כאשר באחד הסקרים האחרונים 'הליכוד' יורד ל-30 מנדטים לעומת 14 לציונות הדתית.

ח"כ מיקי זוהר | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

כך למשל חבר הכנסת מיקי זוהר שהשתדרג למקום העשירי ברשימת 'הליכוד' התראיין לרדיו 'גלי ישראל' והזהיר: "אם בן גביר וסמוטריץ יהיו גדולים מאוד לעומת הליכוד, לצערי קואליציית 61 לא תקום. כי כשיש יותר מנדטים גם שיגעון הגדלות גדל. ברגע שיש שיגעון גדלות אי אפשר להקים קואליציה כי הדרישות הן מופרכות ולא הגיוניות".

זוהר הוסיף וחידד את החשש: "אני חושב שכמות המנדטים שיש לסמוטריץ' ובן גביר הולכים להתהפך עלינו. אני מכבד אותם ונקים איתם קואליציה. אבל הציבור צריך לדעת שאם הליכוד לא יהיה מספיק גדול, את קווי היסוד של הממשלה הזו לא אנחנו נוכל להכתיב, ולא תקום קואליציה".

באשר לריחוק מבן גביר אמר ח"כ זוהר: "אין לנו שום דבר נגד בן גביר, הוא בן אדם נפלא ועושה דברים טובים למען מדינת ישראל". ובאשר לאופציה שנתניהו יעדיף שותפים אחרים במקום בן גביר וסמוטריץ' אמר: "גנץ ולפיד בכלל לא אופציה להרכבת ממשלה".

מפלגת הליכוד בחירות לכנסת ה-25 מפלגת הציונות הדתית איתמר בן גביר בצלאל סמוטריץ מיקי זוהר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד