כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
האמריקאים שכבשו את ישראל

מהדורה נרחבת: לייבל'ה מגיש סיכום החגים

לייבל'ה מסכם במהדורה השבועית את חודש החגים, שהיה עמוס במיוחד: האמריקאים שהגיעו לארץ וגרמו להפקעת מחירים; מי התברך אצל גדולי ישראל? ראש המוסד לשעבר שפיזז בהקפות בכותל; והח"כ שתועד נותן "עבודה" בנענועי הלולב

מהדורה נרחבת: לייבל'ה מגיש סיכום החגים
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

זהו, אחרי החגים כבר כאן, כפי שנוהגים להגיד במוצאי שמחת תורה; או "מתחילים מבראשית" בלשונם של המהדרים ביותר. החגים היו ללייבל'ה עמוסים מאוד. מה שמסביר מדוע הלייבל'ה האחרון שפורסם היה רק בשבוע פרשת וילך, וזאת לאחר שבעשרת ימי תשובה לייבל'ה היה שרוי בחיזוק, ובסוכות עובדים רק מפני קדושת המועד. 

לייבל'ה לא זוכר חג מטורף שכזה. אלפי אירועים בכל רחבי המגזר. ידו הימנית של לייבל'ה התעייפה מללחוץ על המילה ציוץ, מרוב אירועים - ותוסיפו לכך האמריקאים שכבשו כל חלקה טובה. לייבל'ה הבין החג הזה כי הוא חייב באופן בהול ללמוד אנגלית. ויהי מה. 

האמריקאים, שהגיעו לארץ לאחר שבחגים הקודמים נמנעו בעקבות הגבלות הקורונה, סייעו להתייקרות המחירים לאחר ששפכו פה כסף כמו שרק הם יודעים, כמובן הכול בלבן תוך המרות מט"ח. לדברי אחד המאכערים הגדולים, הכול עלה בחג אוטומטי, גם מחירי הדירות, גם המוזיקה, האוכל, הכול. וכמובן ב'פיי נאו'. 

במוצאי שמחת תורה לייבל'ה הגיע לכותל המערבי כדי לסיים את ההקפות שערך בחג וראה שם את ראש המוסד לשעבר יוסי כהן מתענג משירי ההקפות, לפחות כמו השגריר של ארה"ב בישראל שמגיע בקביעות. 

בצד ראה לייבל'ה את עורך 'משפחה' העיתונאי יוסי אליטוב ששמע את הקריאה בתורה. 

מיד אחריו ראה לייבל'ה את יוסי בייניש מעטרת שלמה בארה"ב שנתן עבודה בחג והתפרע באירועי ראווה. בייניש הגיע גם לשמוע קריאת התורה לאחר שכנראה נרדם. 

לייבל'ה יודע לציין כי השתיה הייתה כדת ולא נשאר כלום ממה שהביאו לרחבת הכותל. עדות לכך בתמונה המצורפת. 

עוד במוצאי שמחת תורה לייבל'ה ראה את יצחק גולדקנופף בהקפות הפוליטיות בכפר חב"ד בטקס סידור ה'הויזן זאקן' לאחר שהתקבל כמו שר רציני שהגיע למקום. 

בחול המועד ראה לייבל'ה את חבר הכנסת פינדרוס משמש כחזן בהלל בבית הכנסת מנחם ציון בעיר העתיקה בירושלים. יודעי דבר יודעים כי פינדרוס נתן עבודה רצינית במלאכת ה'נענועים'. 

את ח"כ יעקב טסלר ראה לייבל'ה בערב החג כשהוא מחפש אחר פלקטים לקשט את סוכתו, בסוף מצא רק פלקטים של אגודת ישראל. 

ראש העיר של בני ברק אברהם רובינשטיין שרשם עוד וי בחול המועד לאחר שהצליח להוציא את התושבים מהבתים לראות כמה חקלאים, יצא להודות בכותל שהשמחה הייתה מושלמת ולא היו צריכים לשלם מיליון שקל למשטרה על אבטחה. 

אפרופו בני ברק, את הפקח של גדולי ישראל ראה לייבל'ה כבר ביום השני של חול המועד מנענע על הלולב כמו שרק הוא יודע, אדיר מעטו שגם מתברך מגדולי הרבנים, לא שכח את המצווה וקם מוקדם לזכות במצווה. 

קודם החג ראה לייבל'ה את העיתונאי יאיר שרקי - אחרי שגזז את פאותיו ושבר ליבו של לייבל'ה שכה אהב אותן - משחק 'שש בש' קצר בשוק מחנה יהודה עוד לפני הסדרה על קולות החרדים והערבים עם עמיתו מג'אדלה.

 

בהקבלת פני רבו, ברגל כפשוטו, בסוכתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי בהר נוף, ראה לייבל'ה את צוות עיתון 'הדרך' של ש"ס ובראשם העורך הראשי אברהם דב גרינבוים מדווחים ליו"ר על התקדמות העיתון שהקים לעולם התורה הספרדי ועל ההיערכות לבחירות החמישיות והשישיות בע"ה. 

בפינה אחרת בירושלים ראה לייבל'ה בחג את הבעל מנגן והמלחין בנצי שטיין יחד עם מפיק המוזיקה נטע לוין כשנטע משתחל מאחור וסוגר עוד אירוע לאחר שכל הזמרים שלו תפוסים עד שנת תשפ"ה. 

בשמחת חג בסוכתו של הרב רפי מנת, רבה של אוסם, ראה לייבל'ה את בכיר הליכוד ח"כ יואב גלנט ויונתן תשבי בעל 'יקב תשבי'. 

איש התקשורת הבכיר במגזר ישראל כהן נצפה עולה באחד מימי החג עם בנו 'הממשיך' ארי כהן למעונו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין. כהן, שמלמד תמיד את בנו מה הוא הציות לגדולי ישראל, הגיע להתברך. 

להבדיל אלף אלפי וכו', אותו כהן הגיע גם למנהיג גוש הימין בנימין נתניהו, שאף כתב לו הקדשה לספרו החדש שהפך גם לגרסה ברשתות החברתיות. יודעי דבר טוענים כי ישראל קרא כבר את כל הספר לאחר סיום ההקפות בחצר ויז'ניץ ברחוב רבי טרפון. 

את מוטי בבצ'יק ראה לייבל'ה בחול המועד מקביל את פני הרבי מנדבורנה בסוכה בקריה, לשם הגיע עם הצמוד גולדקנופף. בבצ'יק קיבל כוס לחיים ופניו האירו כמו שלא האירו שנים. 

בהקפות שניות של ישיבת 'וולפסון' ראה לייבל'ה את תושב השכונה בבית וגן שמעון ברייטקופ, יועץ ראש העיר משה ליאון, כשהוא רוקד בדבקות עם ספר התורה לצד ראש הישיבה ורב הכותל הרב שמואל רבינוביץ. 

לייבל'ה תפס אחרי החג את איש התקשורת יצחק פלדמן בתנוחה מאוד לא אופיינית: מרים טלפונים בחפ"ק המרכזי של אירוע 'לדורותם' של אלפי בוגרי ישיבת סלבודקה. פלדמן, בוגר הישיבה ממארגני האירוע ההיסטורי שיתקיים ביום ראשון הקרוב במרכז האירועים אווניו, ידוע כמי שחרד מאוד על כבודם של ראש הישיבה. לשם כך ירד לשטח ובמשך שעות ארוכות התקשר לבוגרים כדי לוודא הגעה והסעה, על מנת שהעסק ידפוק כמו שצריך.

מחוץ למטה 'אגודת ישראל' בירושלים, תפס לייבל'ה את מנהל המטה המרכזי, יעקב ברגר, עם החדש של אגודה, גולדקנופף. השניים נצפו בשיחה ערה בנושא הבאת קהלים חדשים בבחירות

את סגל הפיקוד של מרחב דן ותחנת משטרת בני ברק ליווי לקבלת ברכה אצל ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין, היועץ החרדי אליהו ארנד ומנכ"ל זק"א תל אביב הרב צבי חסיד.

בסוכתו של ראש הישיבה הגר"ד לנדו בגבעת הישיבה בבני ברק ראה לייבל'ה את מנכ"ל יתד נאמן זליג אורלנסקי לצד קובי רוזנשטיין מברכפלד, שהתברכו בברכת המויעד. 

כשוך החגיגות והמהומה בהקפות השניות בכפר חב"ד, זיהה לייבל'ה את האיש שעומד מאחורי הכול: היועץ האסטרטגי יוסי רוזנבוים, שהצליח לגייס את כל הקשת הפוליטית להתייצב על במת ההקפות. רוזנבוים נראה מסכם את הערב עם ה"חרדי של ליברמן" לוי אדרעי, שלא פספס גם הוא את האירוע המסורתי.

תוך כדי היציאה של בנימין נתניהו ממתחם ההקפות בכפר חב"ד, ראה לייבל'ה את יועץ התקשורת בונים נאגל, ממשרדו של רוזנבוים, מסכם את הדרמה מול בן גביר עם יועצו החרדי של נתניהו זאבי פליישמן. 

את העיתונאי אריה ארליך שהמריא בסוכות לתפוח הגדול, ראה לייבל'ה בערב החג רוכש סלומון נורבגי ביתרי, עד כמה שהשילוב הזה יכול להיות מוצלח. 

אפרופו ביתר, בין ההופעות של החזן העולמי מוטי בויאר בסוכות של העשירים קפץ גם לסוכה של חיים רבינוביץ בעיר ביתר בליל הושענה רבא.

בהקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין ראה לייבל'ה את ראשי דסק החרדי במשרד הבריאות אבי לוין ואליהו ארנד מקורבו של ראש הישיבה. 

בהכנסת ספר תורה בישיבת 'אורייתא' -מרוקו תרומת הנגיד הצעיר יענקי שווימר ראה לייבל'ה את קציני מחוז ירושלים עם המפיק מוטי רבינוביץ רגע לפני סגירת הרחובות במעמד שכבש את ירושלים. 

אפרופו רבינוביץ, ברכת מזל טוב לאח בני לרגל שמחת החלאק'ה לבנו בשעה טובה, בני נכנס למורו ורבו הרבי מויז'ניץ שברך את היניק. 

כתב הבריאות של 'קול חי' צבי טסלר נצפה שקוע באמירת ספר דברים בליל הושענא רבא בשכונת שכונת קראון הייטס בברוקלין בשביל להיות הכי קרוב לרבי.

לייבל'ה ראה את איש התקשורת דב אייכלר מתדלק את רכבו החדש בירושלים (שיהיה במזל טוב), רגע לאחר הלוויית ידידו הטוב ר' משה פרישמן ז"ל, שנפטר בפתאומיות לאחר הטיש בבעלזא בחג הראשון של סוכות.

לייבל'ה התענג בחג על העיתונות החרדית ובמיוחד בראיון של עורכי מוסף החג של 'משפחה', ישראל יוסקוביץ ואהרון קליגר עם שר הביטחון בני גנץ.

בליל הושענא רבא באולמי שירת ירושלים ראה לייבל'ה את אבי רפול ויעקב גרוסברד יחד עם הנגיד מתתיהו הרצקה. 

ומיליונר חדש שהגיע לארץ לחג הוא דיויד גפנר שחגג גם כל יום ולסוכתו הגיע רבי יצחק אבוחצירא מצפת. 

גם הזמר מיכאל שניצלר הגיע לארץ בסוכות וקודם החג הגיע לטופ שבטופ כמו שכולם יודעים 'יוקרה שבעור' והתחדש בסט מחזורים חדש לחג, הוא כמובן קיבל שירות מהבעלים יענקי ברוין. 

אמן הרגש מוטי שטיינמץ נצפה יוצא עם טליתו בקרית ויז'ניץ בבני ברק לאחר סיום תפילה אצל הרבי. 

את בערי וובר שלא הפסיק להופיע בחול המועד ראה לייבל'ה ממתין כאחד האדם במפתח מסעדת גולדיס בירושלים.

את "המשפיע" מנדל ראטה ראה לייבל'ה בלובי של מלון מצודת דוד בירושלים יושב לפגישה של חול המועד.  

את ארי פריד ראה לייבל'ה בשבוע האחרון פעמים רבות ובנסיבות משמחות, לייבל'ה הגיע להכנסת ספר תורה שהתקיימה בחול המועד אצל איש החסד מנכ"ל ארגון בלב אחד ומנכ"ל מוסדות קרעסטיר ברמת שלמה, לייבל'ה תהה מה הקשר ההדוק בין פריד לויטמן ויודעי דבר לחשו לו באוזן שוויטמן ופריד צועדים ביחד כבר עשור עוד כשמשרדי בלב אחד שכנו בעיר מוצא וכשפריד עוד היה בחור בראשית דרכו. 

גם בשמחת בית השואבה הגדולה ברחבת בית מדרש הגדול קרית בעלזא ראה לייבל'ה את ארי פריד ואביו ר' אייזיק יו"ר הנהלת הידברות שעומדים מאחורי ההפקה הגרנדיוזית כל שנה, לייבל'ה תפס את הבן ואביו מסתודדים במהלך האירוע.

העיתונאי הסרוג מהציונות הדתית, וחביבם של החרדים בטווויטר דביר עמר חגג ברית בחול המועד. כל זה לא מנע ממנו להגיע ל'מרכז הרב' צור מחצבתו ולרקוד עם ספר תורה. 

לייבל'ה ראה בחול המועד את כתב 'מקור ראשון' העיתונאי שילה פריד מקבל ברכה מהגאון רבי יצחק אזרחי סמוך לישיבת מיר בירושלים.

ואיך אומרים חג שמח בצרפתית? יועץ התקשורת שלמה וייזר נצפה משוחח עם שגריר צרפת בישראל שהגיע לביקור חג בכפר חב"ד כאורחו של יו"ר הועד המקומי שמעון רבינוביץ'. 

ביום הולדת למנהל לשכת ראש העיר אלעד אמנון הלוי, ראה לייבל'ה את אבי דיין, סגן ראש העיר, ועזרא טרבלסי הצלם המוכשר בתבל, שגם הוא חוגג היום יומולדת. לייבל'ה שולח מזל טוב. 

איש הקשרים אליהו שכטר הגיע לביקור חג בסוכתו של היועץ הרפואי הבכיר בעולם. הרב אלימלך פירר. הרב פירר קיבל את איש הקשרים בכבוד רב ואף באופן חריג הסכים להצטלם.

את סגן ראש מועצת כרמיאל, פנחס סירוקה, ראה לייבל'ה בסיור עם יו"ר "איחוד בני הישיבות בארץ ישראל" יהודה וייספיש, בסיור במתחם הענק לבני הישיבות "יחליפו כח" שהוקם בפעילותו בעיר כרמיאל.

וכבר לאחר החגים, כמו שנאמר מחיל אל חיל, ראה לייבל'ה את הזמר אברהם משה ברדוגו בכתיבת דברי תורה בחתונה, כשהחתן והכלה בחדר ייחוד. 

לייבל'ה גם מסכם את החג במחיצתו של שמוליק כץ, הצדיק מהמוסדות המפורסמים: שמוליק נסע עם המוסדות לכותל המערבי שם קיים בהידור את המצווה של נטילת לולב ואף זכה לחבוט את הערבה. להשתמע בשנה הבאה.  

לפינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב לדוד שפירא נכדו ונאמן ביתו של מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, לרגל חתונת בתו הראשונה בשבוע הבא. החתן, שנקרא על שם הרב שך, יתחתן עם כלתו שקרויה על שם הרבנית שטיינמן ע"ה. ויהי לפלא. 

ברכת מזל טוב לדובר הרבנות הראשית לישראל עורך הדין קובי אלתר לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לשדרן רדיו 'קול חי' מנחם טוקר לרגל שמחת בר המצווה לבנו הגדול שנערכה אמש. 

ברכת מזל טוב לגבאי צדקה אברהם יעקב פייערשטיין מנכ"ל הארגון "יעזורו - באיאן". 

ברכת מזל טוב לישראל שמעון יו"ר ארגון 'לב טוב' לרגל שמחת הולדת בנו בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לעסקן בני רוזנבוים מלונדון, לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה ומוצלחת. לייבל'ה מאחל כי גם לתינוק החדש יהיה מקום בטסלה. 

ברכת מזל טוב לזמר ולשחקן החרדי יצחק רייס לרגל הולדת בנו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לגיטריסט יענקי קופלוביץ לרגל שמחת אירוסיו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב למקים ולעורך קבוצת "חדשות המדיה", והאיש שלנו בלונדון שלומי טורנהיים, לרגל שמחת הולדת בתו בשעה טובה ומוצלחת. הקידוש יתקיים השבת בביהמ"ד 'ברכת צבי' ביאלא בלונדון. כך נראה הקליפ שמזמין לקידוש. 

לייבל'ה רכילות חרדית חג הסוכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד