כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

ע"וד יוסף וייצמן : "לפני שאתם נקלעים למשבר כלכלי, לכו לאנשי המקצוע שיכולים לטפל בחובות בדרך מקצועית"

טובי המומחים - עו"ד יוסף ויצמן בעל משרד ותיק לחדלות פרעון ופשיטות רגל והמשנה ליו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אורי ולרשטיין, מנהל רשות האכיפה והגבייה, עו"ד מירב שיבק, ממונה ארצית – אזרחי בהנהלת הסיוע המשפטי במשרד המשפטים ועו"ד דקלה צרפתי-דלג'ו, סגנית מנהלת מחוז מרכז במחלקה לסיוע משפטי במשרד המשפטים, מסבירים כיצד להימנע מהרפתקאות כלכליות והדרך הנכונה לטפל במקרה שנקלעתם לחובות

ע"וד יוסף וייצמן :  "לפני שאתם נקלעים למשבר כלכלי, לכו לאנשי המקצוע שיכולים לטפל בחובות בדרך מקצועית"
עו"ד יוסף ויצמן צילום: באדיבות המצלם

בחודשים האחרונים עו"ד יוסף ויצמן, המשנה לראש לשכת עורכי הדין ובעלים של משרד מוביל בתחום חדלות פירעון ופשיטות רגל, מוביל מאבק ציבורי כדי לשנות את התפיסה הרווחת בקרב רבים בציבור החרדי שנופלים קורבן לנוכלים מקצועיים ומתפתים לעסקאות שעל הנייר נשמעות פנטסטיות אך בפועל גורמות למפח נפש ולאיבוד סכומי כסף אדירים.

לאחרונה, כך מספר עו"ד וייצמן, רבים מקרב הציבור החרדי נכנסים להרפתקאות כלכליות וכשהם זקוקים לתזרים מזומנים הם לוקחים כספים ממקורות פרטיים ולמעשה מסתבכים עוד ועוד. "לפני שאתם נקלעים למשבר כלכלי, לכו לאנשי המקצוע שיכולים לטפל בחובות בדרך מקצועית", אומר עו"ד ויצמן.

"שני הצדדים מפסידים. גם זה ש"השקיע" וגם זה שקיבל את הכסף", מבהיר עו"ד ויצמן. "מגיעים אלי לקוחות רבים שבוכים על כך שנקלעו למשבר כלכלי לאחר שסמכו על חבר או מכר או איש עסקים בעל שם, שהציע להם להפקיד אצלו את כספם בתמורה לריביות גבוהות של 18% וכדו'. רק כעבור תקופה הבינו שלא רק שאין ריבית, אלא גם את הקרן הם הפסידו. חלקם אף לקחו מהבנק הלוואה בריבית נמוכה כדי להרוויח את הריבית הגבוהה. צריך להבין: מי שמוכן לשלם ריבית של 18% נמצא במצוקה כלכלית אדירה. הוא כבר לא איש עסקים אלא עסק בסיכון גבוה".

עו"ד אורי ולרשטיין, מנהל רשות האכיפה והגבייה מוסיף בהקשר לכך: "אדם שקיבל בדואר מכתב מרשות האכיפה והגבייה, הכי חשוב זה לטפל בחוב. אם זו דרישה להוצאה לפועל יש לו 30 ימים לבוא ולשלם או להגיש בקשה, התנגדות, ערעור, או לבקש להגיע להסדר. אבל הכי חשוב זה לטפל. האינסטינקט הבסיסי של בני האדם הוא הדחיינות. לדחות תשלומים שנובע מחוסר הרצון להתמודד עם החובות. אבל חשוב לזכור שחובות לא נעלמים מעצמם. בחלוף המועד האחרון לתשלום, החוב תופח וצובר עלויות נוספות, גם של ריביות, שכר טרחה מוגדל מעבר לעלויות שכ"ט הבסיסיות ומהשלב הזה מערכת ההוצאה לפועל מחויבת להעביר דיווחים למערכת נתוני האשראי, שמגבילה את החייב בקבלת אשראי.

עו"ד מירב שיבק, ממונה ארצית – אזרחי בהנהלת הסיוע המשפטי במשרד המשפטים מסבירה את חשיבותה של מחלקת הסיוע המשפטי בסיוע לחייבים שאין ידם משגת לממן לעצמם ייצוג משפטי: "הסיוע המשפטי במשרד המשפטים אמון על הנגשת שירותים משפטיים לאוכלוסיות מוחלשות, ללא עלות. במרבית הנושאים השירות הניתן כפוף, בנוסף לקיומו של סיכוי משפטי בהליך, גם לעמידה במבחן של זכאות כלכלית. הסיוע המשפטי נלחם על-מנת להבטיח ללקוחותיו, בתחום החובות ובכלל, קיום בכבוד. הוא עושה זאת, הן באמצעות ייצוגם בערכאות השונות והן באמצעות השמעת קולם בכנסת ובפני יתר קובעי המדיניות. הסיוע המשפטי גם יוזם תיקוני חקיקה לשם קידום מטרה זו".

עו"ד דקלה צרפתי-דלג'ו, סגנית מנהלת מחוז מרכז במחלקה לסיוע משפטי במשרד המשפטים, מוסיפה: "אנחנו למעשה כמו הסניגוריה הציבורית. אנחנו מעניקים ייצוג לאוכלוסיות שידן אינן משגת לקחת ייצוג משפטי בתשלום. המחלקה מעניקה ייצוג בהליכים משפטים בהתאם לחוק ולתקנות הסיוע המשפטי ".

יוסי ויצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד