י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הגלגל מסתובב

דיווחים בבריטניה: בוריס ג'ונסון יתמודד על ראשות הממשלה

אחרי התפטרותה של ראש ממשלת בריטניה ליז טראס, הטיימס מדווח כי ראש הממשלה הבריטי עד לפני חודש וחצי, בוריס ג'ונסון צפוי להתמודד בבחירות הפנימיות במפלגה השמרנית לראשות הממשלה שיערכו בשבוע הבא. בין המתמודדים הנוספים שצפויים להתמודד נמצאים שר האוצר ושרת ההגנה

דיווחים בבריטניה: בוריס ג'ונסון יתמודד על ראשות הממשלה
בוריס ג'ונסון נפרד מרחוב דאונינג: אילוסטרציה צילום: משרד ראש הממשלה

התקשורת הבריטית מדווחת כי בוריס ג'ונסון, ראש ממשלת בריטניה עד לפני חודש וחצי שנאלץ להתפטר מתפקידו בגלל בעיות אמינות, יתמודד בשבוע הבא בבחירות לראשות הממשלה, שיערכו בקרב המפלגה השמרנית

היום (חמישי) התפטרה ראש ממשלת בריטניה מתפקידה לאחר חודש וחצי של כהונה קשה במיוחד, בה התקשתה לקדם צעדים כלכליים בפרלמנט, היא חטפה אש מכיוונים שונים על הנהגתה ונאלצה להתמודד עם חברי מפלגה סוררים שרצו להפיל את שלטונה. "הגעתי לתפקיד בתקופה של אי-יציבות כלכלית ובינלאומית גדולה", אמרה טראס, "עסקים ומשפחות חששו כיצד ישלמו מיסים. המלחמה הבלתי-חוקית של פוטין באוקראינה מאיימת על הביטחון של כל היבשת שלנו ובמדינה שלנו הצמיחה הכלכלית הייתה כבר זמן רב נמוכה מדי".

ראש הממשלה טראס הוסיפה ואמרה: "נבחרתי על ידי המפלגה השמרנית עם מנדט לשנות זאת. הצבנו חזון לכלכלה עם שיעור מס נמוך וצמיחה גבוהה שתנצל את החופש שהעניק הברקזיט. אבל הבנתי שעל רקע המצב אני לא יכולה למלא את המנדט שעל בסיסו נבחרתי. לכן שוחחתי עם הוד מעלתו המלך, והודעתי לו שאני מתפטרת מתפקידי כמנהיגת המפלגה השמרנית".

לדבריה של טראס בשבוע הבא יערכו בחירות בקרב המפלגה השמרנית, למציאת מחליף בתפקיד ראש הממשלה. עד אז היא תמשיך לכהן בתפקיד. בכהונתה הקצרה שברה טראס שיא שלילי, כאשר כיהנה בתפקידה 45 ימים בלבד - הכהונה הקצרה ביותר בתולדות בריטניה.

בין האנשים שצפויים להתמודד בבחירות הפנימיות במפלגה השמרנית נמצאים שר האוצר לשעבר סונאק שהיה במקום השני בבחירות האחרונות, אחרי ליז טראס, שר האוצר הנוכחי ג'רמי האנט, פני מורדאט שכיהנה בעבר כשרת ההגנה, מייקל גוב שכיהן כשר בקבינט של ג'ונסון, שר ההגנה הנוכחי בן וואלס, וכעת גם ראש הממשלה לשעבר בוריס ג'ונסון.

בוריס ג'ונסון ליז טראס ראש ממשלת בריטניה בחירות רישי סונאק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד