י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"לא קיבלנו כלום"

המורים נגד ההסכם שנחתם: "מדובר בדמי השתקה לפני הבחירות"

מורים רבים זעמו היום לאחר שדווח על חתימת הסכם השכר בין האוצר לבין המורים | מנהלת בית הספר נופים תקפה את עיקרי ההסכם של האוצר עם המורים: "מדובר בהסכם פוליטי שנועד לעשות שקט תעשייתי, ההעלאה היא לא משמעותית"

המורים נגד ההסכם שנחתם: "מדובר בדמי השתקה לפני הבחירות"
מוכן לתגמל רק את החדשים - שר האוצר אביגדור ליברמן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר שהבוקר דווח על חתימת הסכם השכר בין האוצר לבין המורים, רבים טוענים כי ההסכם הוא "דמי השתקה": על פי ההסכם שכרם של המורים יעלה בשתי פעימות בכך שמשכורתם של המורים המתחילים יעמוד על 9,000 שלקים בחודש. סביב נושא זה שוחחו ליאת רון ואריה מליניאק, מגישים ברדיו 103FM עם סמדר מורס, מנהלת בית הספר נופים בתל אביב, הגדירה את ההסכם כבכייה לדורות.

לטענה, "מדובר בהסכם השתקה לפני בחירות. מדבור בהסכם פוליטי לגמרי שנועד לעשות שקט תעשייתי, העלאה לא משמעותית. השכר שהתווסף הוא ממש לא משמעותי, אבל הדבר הנוסף הוא שלא מטפלים בכל אותן סוגיות שבגללן במידה לא מבוטלת המורים החדשים לא יישארו במערכת, גם אם השכר שלהם הוא גבוה יותר".

 

מוקדם יותר הבוקר דיווחנו כי בתום שורה של דיונים ארוכים בין משרד האוצר, משרד החינוך והסתדרות המורים חתמו הלילה שר האוצר, שרת החינוך ומזכ״לית הסתדרות המורים על הסכם בין המדינה להסתדרות המורים.

על פי הסיכום, שכרם של עובדי ההוראה יועלה בשתי פעימות: הראשונה, תינתן בינואר 2023 ותכלול גם החזר רטרואקטיבי מאז ספטמבר 2022. הפעימה השנייה, תינתן בספטמבר 2023. כך למשל, עובד הוראה בשנתו הראשונה ירוויח בפעימה הראשונה 8,207 שקלים, ולאחר כניסת הפעימה השנייה, בספטמבר 2023, שכרו יעמוד על 9,000 שקלים.

בנוסף, בחודשים נובמבר ודצמבר 2022, יינתנו מקדמות בסך 1,000 שקלים בחודש לכל מורה (500 שקלים למורים שאינם נמצאים תחת רפורמת אופק חדש). התשלום המוגדל על גמולי התפקיד השונים, יינתן בפעימות שונות בהתאם לגמול ולאופן קביעת עלותו.

במסגרת המשא ומתן, סוכם גם על התאמת לוח החופשות: מוסדות החינוך יעבדו בימי אסרו חג, ל"ג בעומר ותענית אסתר. ימי האסרו יועברו לגשר בין יום כיפור לסוכות ולמורים יינתנו שני ימי חופשה לבחירה. השינויים בלוח החופשות יחלו בשנת הלימודים תשפ"ד.

בנוסף הצדדים עיגנו את העלאת שיעור המשרה העלאת שיעור המשרה המינימלי עד ל80% בהדרגה, מענק התמדה של 10,000 שקלים לאחר שלוש שנים במערכת ושיפורי שכר בגין מילוי תפקידים נוספים. סעיפים נוספים שעוגנו כוללים את ייעול הליך הפיטורין וסל גמולי תפקיד גמיש למנהל, כך שמורים מצטיינים יוכלו לקבל גמול בשווי 1,000-400 שקלים בגין ביצוע יוזמה ולקיחת תפקידים.

הסכם שכר הסתדרות המורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד