ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
קידוש השם

אברך ויתר על עשרות מיליוני יורו ממשפחתו

אברך בכולל חזון איש בבני ברק ויתר על ירושה של עשרות מיליוני יורו מהעסקים המשפחתיים, בגלל שהכסף מגיע מחילול שבת. האברך התייעץ עם רבנים והחליט לוותר על הכסף. כיצד קיבל זאת אביו?

אברכים בכולל חזון איש
אברכים בכולל חזון איש

ל'בחדרי חרדים' הגיע סיפור מדהים שפרטיו נבדקו ושמות המעורבים שמורים במערכת מפאת רצון המשפחה לשמור על פרטיותם של המעורבים: אברך מכולל חזון איש בבני ברק, יליד צרפת, קיבל ירושת ענק של עשרות מיליוני יורו, אך החליט לוותר על הכסף בגלל שמעורב בו חילול שבת.

הסיפור החל כשאביו של האברך, מיליונר מצרפת בגיל 80, מלונאי שמחזיק כ-20 מלונות יוקרתיים, סגר עסקת ענק, ויחד עם שני אחיו סידר צוואה אחרי שילך לעולמו. אביו של האברך שומר תורה ומצוות, אך חלק מהיורשים לא שומרים שבת.

לאחר ששלושת האחים סידרו את הירושה בצוואה, האברך היה צריך לחתום על צו הירושה כפי שכל המשפחה חתמה, אך הוא שאל רבנים בארץ ובצרפת לגבי הירושה שכרוכה בחילול שבת, והם הורו לו שעם כל הצער שבדבר הוא חייב לוותר עליה.

מספר בני משפחה החליטו לנסות למצוא ניסוחים משפטיים או ניסוחים עסקיים כאלה ואחרים כדי להשאיר את האברך בתוך צו הירושה, אך הוא ויתר על הכסף שמקורו בחילול שבת. הוא שלח מכתב מפורט לאביו והסביר את המצב, אביו שתומך בו יום יום, קיבל את הדברים בהתפעלות ובהתרגשות גדולה.

כולל חזון איש אברך כולל צרפת ירושה חילול שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד