י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
להכיר את התרבות

השגריר הגרמני: "אהבתי לראות גיוון חברתי אצל החרדים"

שגריר גרמניה בישראל נפגש בביתו של איש העסקים ונגיד עולם התורה אייל משיח, עם שלושה חברי כנסת. משה ארבל מש"ס, יעקב טסלר מיהדות התורה ורון כץ מיש עתיד. השגריר זייברט: "תודה לאייל משיח שפתח בשבילנו את ביתו בפתח תקווה"

השגריר הגרמני: "אהבתי לראות גיוון חברתי אצל החרדים"
שגריר גרמניה בפגישה עם חברי הכנסת צילום: באדיבות המצלם

שגריר גרמניה בישראל שטפן זייברט, נפגש ביום רביעי עם איש העסקים ונגיד עולם התורה, אייל משיח בביתו בפתח תקווה, בפגישה השתתף גם, כריסטופר קאמיסק, דובר שגרירות גרמניה בישראל, השגריר שוחח עם אייל משיח על אופי החברה החרדית ועל מוסדות תורה, השגריר התעניין בהבדלים בין סיעת יהדות התורה וסיעת ש"ס. השגריר זייברט כתב בחשבון הטוויטר שלו: "תודה לאייל משיח שפתח בשבילנו את ביתו בפתח תקווה".

השגריר שטפן זייברט עם אייל משיח

בפגישה השתתפו ח"כ ארבל מש"ס, וח"כ יעקב טסלר מיהדות התורה, וחבר הכנסת רון כץ מסיעת יש עתיד. ח"כ ארבל וח"כ טסלר העלו בפני השגריר את נושא מעצרם של צעירים וצעירות ממשפחות חרדיות שנמצאים במעצר במדינות שונות באיחוד האירופי, לאחר שהכניסו את עלי הגת לאירופה בניגוד לחוק האירופאי. לשגריר הוסבר כי אותם צעירים בדרך כלל מגיעים ממשפחות קשות יום, והצעירים מתפתים להעביר את הגת, כשהמשלח מצליח לשכנע את הצעירים כי "לא יקרה להם כלום".

בפגישה השתתפה גם פרנצ'יסקה קוך, יועצת פוליטית למדיניות פנים בישראל.

השגריר אמר כי הוא מצטער לשמוע על כך, הוא שמע את החששות לגבי חומרת הדבר, והציע לקיים קמפיינים בתקשורת החרדית כדי לעלות מודעות לנושא. ח"כ ארבל אמר כי הוא מקווה לחוקק חוק שיאסור על ישראלים לקחת גת מחוץ למדינה, חוק שיגרום לצעירים חרדים להפסיק להעביר גת.

השגריר שמח לראות את חבר הכנסת רון כץ מסיעת יש עתיד בין הח"כים החרדים, ואמר כי הוא נהנה לראות את האחדות על אף חילוקי הדעות בין המפלגות ושיבח את האחדות. הוא אמר "זה טוב והכרחי לכל דמוקרטיה בריאה". ח"כ רון כץ אמר לשגריר, "בסוף כולם צריכים לחיות יחד, אי אפשר להתנהל ללא אחדות".

שטפן זייברט גרמניה אייל משיח משה ארבל יעקב טסלר יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד