י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

שוחררו בני הישיבה שנחשדו בניתוץ קברי נוצרים

תלמידי ישיבת התפוצות, שנצערו בחשד לניפוץ קברים בבית עלמי נוצרי - שוחררו • הסיבה: לא נמצאה כנגדם כל ראייה

צילום אילוסטרציה: Yaffa48.com
צילום אילוסטרציה: Yaffa48.com

ארבעת הצעירים שנעצרו ביום א' האחרון בחשד לניתוץ 15 קברים בבית העלמין הנוצרי-יווני בירושלים, שוחררו הבוקר (ה') ללא כל תנאי ממעצר במגרש הרוסים בירושלים.

המשטרה לא מצאה כל ראייה שמובילה לכך שארבעת הצעירים אכן ניתצו את הקברים, שמנגד טענו כי בסך הכל טבלו במקווה-מים שנמצא בקרבת מקום.

"הגענו למקום רק בשביל לטבול במקווה שסמוך לבית הקברות" אמר הבוקר אחד החשודים "היחיד שהעיד כנגדנו היה ערבי שאנו מכירים ושהיה לו אינטרס ברור להעיד ולפגוע בנו".

כזכור, שוטרי סיור עצרו ביום א' 4 תלמידי ישיבה בגילאים 17-26 הלומדים בישיבת התפוצות בהר ציון בחשד לניפוץ של 15 מצבות בבית הקברות הנוצרי-יווני במתחם קבר דויד. המשטרה טענה כי העצורים גרמו את הנזק למצבות באמצעות אבנים גדולות, ונתפסו בשעת מעשה. יש לציין, כי שניים מהעצורים ששוחררו הם קטינים ושניים מהם הורחקו בעבר כבר מאיו"ש. עו"ד בן גביר ובם ייצגו את העצורים.

עמותת "חננו", שייצגה משפטית את העצורים, הגיבה לדברים: "המשטרה, גם במעצר זה - רתמה את הכרכרה לפני הסוסים וזוהי הסיבה לכך שהעצורים נעצרו לשווא על לא עוול בכפם. במקום לבצע חקירה ועבודת שטח מקדימה כפי שנדרש ממנה- המשטרה ממשיכה במדיניותה המגמתית ו"מניחה" מהר מאוד שכל מי שמשתייך לקבוצה של בעלי חזות דתית מסוימת הוא עבריין לאומי בפוטנציה. אנו מקווים שהמשטרה תמהר להסיק מסקנות מהאירוע".
ניתוץ תלמידים ישיבת התפוצות ראיה שוחררו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד