כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
שנת "הקהל"

שיא: רבבות בריקוד ההקפות שנמשך למעלה משתי יממות ברציפות

"נהרות של חסידים": אלפי חסידי חב"ד מכל העולם שהו במהלך חודש תשרי ב-770 שבברוקלין ניו יורק • השיא: שמיני עצרת ושמחת תורה שבהם התקיימו מאות תהלוכות וריקוד הקפות אחד ענק שנמשך ברציפות למעלה משתי יממות • השגריר ארדן הגיע וכובד בספר תורה • תיעוד

שיא: רבבות בריקוד ההקפות שנמשך למעלה משתי יממות ברציפות
חסידי חב"ד בשמח"ת צילום: דוב בער הכטמן

תיעוד: בחסידות חב"ד מסכמים בימים אלו ארבעה שבועות עמוסים ויוצאי דופן, אשר במהלכם פקדו רבבות חסידים את בית מדרשו של הרבי מליובאוויטש, השוכן במרכז העולמי של החסידות ב-770 בשכונת קראון הייטס שבניו יורק.

השיא נרשם בחגי שמיני עצרת ובשמחת תורה, שבהן פקדו עשרות אלפי חסידי חב"ד שהגיעו מכל רחבי העולם - את בית מדרשו של הרבי והשתתפו בשמחה האדירה ובריקוד לכבודה של תורה שנמשך למעלה מ-50 שעות.

בחב"ד מציינים כי בעקבות שנת "הקהל" – נהר החסידים לא פסק מלזרום לבית מדרשו של הרבי מליובאוויטש ורבבות הגיעו ל-770 במהלך חודש תשרי, ובעיקר בשמיני עצרת ובשמחת תורה שכאמור בהם האלפים השתתפו בריקוד ההקפות שנמשך כמעט ברציפות למעלה משתי יממות, בתפילות ובהתוועדויות.

אחד המנהגים הייחודים והמפורסמים אותם קיימו החסידים בהוראתו של הרבי מליובאוויטש – הוא מנהג ה"תהלוכה", שעניינו – קיום מאות תהלוכות שמחה במהלך חג שמיני עצרת, למאות בתי כנסת ומוקדים, בכל רחבי שכונות העיר ניו יורק, לשמח את רבבות עמך ישראל, ממגוון יהודי העיר מכל העדות והחוגים.

השנה התהלוכות התקיימו תחת גשם זלעפות שוטף, שלא עצר את ההמונים מלרקוד ולפזז לכבודה של תורה. בשעות הערב של שמיני עצרת, ליל שמחת תורה – שהוא יום טוב שני של גלויות, שבו אלפי החסידים והתקבצו בבית מדרשו של הרבי, למעמד ההקפות.

"מעמד ה"הקפות" בחסידות חב"ד הינו מעמד קדוש ונשגב עוצמתי וסוחף בשמחה אדירה מאין כמוה, כאשר בכל הקפה אלפי החסידים שמחים ורוקדים בשמחתה של תורה, מתוך הידיעה העמוקה והפנימית ש"אין עוד מלבדו" ואלו רגעי השיא של החיבור של יהודי עם הבורא יתברך", מספר הרב שמעון יהודה פיזם מנכ"ל ארגון 'התאחדות החסידים', לדבריו "השתתפות האלפים בשמיני עצרת ובשמחת תורה בבית מדרשו של הרבי – שברה השנה שיא חדש, וזאת בעקבות הוראתו הישירה של הרבי, להגיע ולפקוד את בית מדרשו בשנת "הקהל", אומר הרב פיזם.

הרב פיזם שעומד בראש מערך התוכן והפעילות החב"די הגדול בעולם מוסיף ומדגיש כי "הרבי הורה בשנת תשמ"ח שעל מעמד ופעולות ה"הקהל" להיות "לעיני כל ישראל" - והביע ברבים "ישר כח גדול ועצום לחסידים שהרגש החסידי האיר בהם בגלוי שטרחו ובאו אליו מכל העולם", ואכן השנה הגיעו ל-770 מספרים בלתי נתפסים, פשוט רבבות אנשים, נשים וטף מכל רחבי העולם. נהרות של חסידים שבאו להסתופף בבית מדרשו של הרבי, להתחזק בהתקשרות לרבם ולהרוות את צמאונם, לחוש את הקדושה ברגעי ההתעלות העצומים ולזכות בקרוב ממש לגאולה האמיתית והשלימה".

אירוע ייחודי נוסף נרשם השנה. במהלך ההקפות בבית מדרשו של הרבי, הגיע לביקור ב-770 מלווה באבטחה, שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן. השגריר ארדן שהתרגש והתרשם עמוקות מהמעמד, כובד בהקפה השנייה בהחזקת ספר התורה, כשהקהל פוצח בשירה עם הניגון החב"די "פרזות תשב ירושלים", כשלאחר מספר דקות - האלפים עברו לשירה סוחפת של הניגון הייחודי לשנת הקהל "הנני מביא אותם" המורכב ממילות הפסוק, הקשור לשנת הקהל, "הִנְנִי מֵבִיא אוֹתָם מֵאֶרֶץ צָפוֹן וְקִבַּצְתִּים מִיַּרְכְּתֵי אָרֶץ בָּם עִוֵּר וּפִסֵּחַ הָרָה וְיֹלֶדֶת יַחְדָּו קָהָל גָּדוֹל יָשׁוּבוּ הֵנָּה".

לקראת סיום החג הצטופפו יחדיו האלפים למעמד השיא של חודש החגים העמוס באירועים - ההתוועדות עם הרבי. במהלך ההתוועדות חזר הגאון רבי נחמן שפירא - מגדולי המשפיעים בחב"ד ומראשי ישיבת "אהלי תורה" על מאמר חסידות של הרבי, וכן נשא דברי התעוררות על העת רצון לגאולה ולקיום דברי הרבי "הנה זה משיח בא", רבה של שכונת קראון הייטס המרא דאתרא וחבר הבד"צ הגאון רבי יוסף ישעי' ברוין. לאחר מכן האלפים שרו יחדיו את הניגונים המקודשים המיוחסים לבעל שם טוב והרב המגיד ממעזרישט ושבעת אדמו"רי חב"ד, מהניגון המרגש "ד' בבות" של האדמו"ר הזקן וכלה ב-14 הניגונים המיוחסים לרבי מליובאוויטש הנוכחי.

יצוין כי מאות שלוחים וחסידים שהיו מוכרחים להשאר בקהילותיהם בחגים, עושים את דרכם בשעה זו לשבת בראשית לסיום וחותם ימי הקדושה וההתעלות של חגי תשרי.

חסידי חבד חגי תשרי בית חב"ד 770

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד