י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

עושים סוף לנהיגה בחוף

במהלך שלושה חודשים ניתנו 984 דוחות בגין נסיעה על חוף הים. מתנדבי עמותת אור ירוק פעלו במהלך חודשי הקיץ למען מניעת כניסת כלי רכב אל חופי ים במסגרת שיתוף פעולה עם רשות הטבע והגנים.

צילום אילוסטרציה.צלם: רשות הטבע והגנים
צילום אילוסטרציה.צלם: רשות הטבע והגנים

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "על משרד התחבורה להוסיף את כניסת כלי רכב אל חופי הים, אל רשימת העבירות שבגינן ניתן להחרים כלי רכב"

בשלושת חודשי הקיץ האחרונים (יולי-ספטמבר) פעלו פקחי רשות הטבע והגנים בשיתוף עם משטרת ישראל, בחופי הים במצבע אכיפה שבועי. בסך הכול חילקו הפקחים במהלך המבצע 984 דוחות לנהגים שנתפסו נוהגים בחופים שלא כחוק, פחות ממאה מטר מקו המים. בחופים סביב הכנרת חולקו 129 דוחות; בחופי הצפון מראש הנקרה ועד חדרה חולקו 353 דוחות; בחופי המרכז בין חדרה לאשקלון חולקו 454 דוחות; ובחופי אילת חולקו 48 דוחות.

פעולת האכיפה שנערכה על ידי פקחי רשות הטבע והגנים, מלווה במבצע משותף של הרשות ועמותת "אור ירוק" בחודשי הקיץ, במסגרתו חילקו מתנדבי המועדונים של העמותה חומרי הסברה, כובעים מדבקות ודגלונים למתרחצים בחופי הים. מטרת המבצע, "עושים סוף לנהיגה בחוף", הייתה להעלות על סדר היום הציבורי את הסכנה שבנהיגת כלי רכב על חופי הים ולמגר את התופעה, שהינה מפגע בטיחותי, הפוגעת במתרחצים בים ובערכי הטבע והנוף.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת "אור ירוק": "בשנים האחרונות התפתחה בישראל תופעה מסוכנת – נסיעה פרועה ברכבי שטח אופנועים וטרקטורונים בחופי הרחצה. התופעה הזו אינה רק מרגיזה אלא גם מאוד מסוכנת ובלתי חוקית. ציבור המתרחצים בים כולל תינוקות, פעוטות וילדים, חלקם זוחלים או יושבים וקשה להבחין בהם. גם במתרחצים הבוגרים, השוכבים בחול קשה לעיתים להבחין מכסא הנהג. רק אכיפה מוגברת של הרשויות תמנע את האסון הבא. על המדינה להחרים כלי רכב שנמצאים פחות מ-100 מטרים מקו המים, כדי להגביר את ההרתעה ולשדר מסר חד וברור, כי לא נכנסים עם כלי הרכב אל חוף הים" .

שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע והגנים: "הנהיגה בחוף היא תופעה שמסבה נזק עצום לטבע הרגיש בסביבה החופית ולכל מי שמבקש לבלות בחוף הים. לא כל מדינה התברכה ברצועת חוף, זו של ישראל היא רצועה קטנה ויקרה ולכן חובתנו לשמור עליה. הרוח הגבית שנותן לנו הציבור תסייע במניעת התופעה שכן מדובר בקבוצה של כמה מאות נהגים שעדיין לא הפנימה את האיסור, וכוונתנו היא להגיע לכולם באמצעי הסברה מחד ואכיפה קפדנית מאידך".
אור ירוק שמואל אבוהב טרקטורונים חוף הים אמצעי הסברה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד