י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

פרשת דואק • נדחה הערעור של מרדכי פיש

מרדכי פיש, רב קהילה בברוקלין שהואשם בהלבנת כספים, יישב ארבע שנים בכלא • כל הפרטים על הפרשה שמרעישה את בורו פארק

שלמה דוואק
שלמה דוואק



בית המשפט בפילדלפיה דחה אתמול (ד) את הערעור שהגיש עורך דינו של ר' מרדכי פיש, וגזר עליו ארבע שנות מאסר - כך מדווחת סוכנות AP.

ר' מרדכי פיש, רב קהילת 'שבת אחים' בברוקלין, הואשם בהלבנת כספים עבור דואק ופעל בשותפות עם, לייבל שוורץ, אף הוא רב בברוקלין. פיש הלבין כ-585,000 דולר, כאשר הוא נוטל עמלה של 15% לכל עסקה.

בעצת עורך דינו הודה פיש באשמה בעיסקת טיעון ונידון לארבע שנות מאסר. עורך דינו פנה לבית המשפט לערעורים וערער על פסק הדין, בטענה שמרשו לא הפעיל עסק מתוחכם אלא משהו חובבני.

בית המשפט דחה אתמול את ערעורו של פיש והוא ירצה את ענשו.

איך התנהלה הלבנת הכספים?

כך התנהלו הלבנות הכספים, לפי דברי דואק: הגמחי"ם והשליחים להעברת כספים לעסקאות של פיש, היו בנימין שפירא, שניהל את העסק שלו במאפייה בברוקלין. שפירא קיבל כספים מלוי דויטש וסיפק אותם לפיש עבור עסקאות הלבנת הכספים שלו. שפירא מואשם באספקת 200,000 דולר במזומן.

יולי גרטנר, אשר שימש כשליח להעברת כספים עבור פיש, מואשם בהעברת 185,000 דולר במזומן. דוד גולדהירש, שליח להעברת כספים עבור פיש, מואשם בהעברת 100,000 דולר במזומן. אייב פולק ונפתלי וובר, ניהלו בשותפות עסק כספים במשרדו בברוקלין עבור פיש, ומואשמים באספקת 125,000דולר במזומן.

לוי דויטש, ישראלי במקור, היה אף הוא מקור של כסף מזומן לכמה מעסקאות הלבנת הכספים של פיש. תמורת עמלה של 2 או 3 אחוזים, סיפק מזומנים לעסקאות באמצעות מתווך.
כלא בית משפט ברוקלין האשמה הלבנת כספים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד